تغییر طرح ایلان ماسک، تونل‌های مخصوص حمل و نقل «بورینگ کمپانی» عملیاتی نمی شود

به نظر می‌رسد تونل‌های مخصوص حمل و نقل «بورینگ کمپانی» عملیاتی نشده و درنتیجه طرح ایلان ماسک تغییر خواهد کرد.

در همین راستا بلومبرگ به اسنادی دسترسی یافته که نشان می‌دهد شرکت بورینگ ایده‌ای برای حفر تونل‌های باربری با عرض ۲۱ فوت را ارائه کرده است. چنین عرضی معادل ۲ برابر عرض تونل‌هایی حفر شده این شرکت است.

به این ترتیب عرض تونل‌ها به اندازه‌ای خواهد بود که در آن دو کانتینر بارگیری کنار هم جای می‌گیرند. محموله‌های بار روی ابزار باربری قرار می‌گیرند که با باتری کار می‌کنند و در حقیقت طبقه‌هایی متحرک هستند.

البته هنوز کاملاً مشخص نیست چه تعداد مشتری احتمالی در این ایده شراکت می‌کنند. طبق اطلاعات موجود شرکت بورینگ تصمیم دارد از ایده تونل‌های باربری حمایت کند که به کاهش ترافیک جاده‌ها در منطقه منجر می‌شوند.

چنین طرحی در حقیقت یک بندر در خشکی است که شرکت‌ها از مدت‌ها قبل ایده آن را بررسی می‌کنند.شرکت بورینگ از آغاز تأسیس خود پروژه باربری را در نظر داشت. بنابراین تلاش مذکور بیشتر تغییر در تمرکز فعالیت‌های شرکت است. همچنین حفر تونل‌های عریض‌تر برای باربری به شرکت بورینگ کمک می‌کند مشتریان بیشتری گرد خود جمع کند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد تغییر برنامه‌های بورینگ واکنشی به استقبال اندک از طرح حمل ونقل شرکت بورینگ باشد. این استارت آپ ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ میلادی اجرای طرح خود در لس آنجلس را متوقف کرد. زیرا شکایتی از شرکت به دلیل تأثیر آن روی محیط زیست انجام شده بود.

مهر

مطالب مرتبط