توالتی که به وسیله هوش مصنوعی به تجریه و تحلیل مدفوع بیمار می‌پردازد

محققان به تازگی یک دستگاه هوش مصنوعی ابداع کرده اند که این دستگاه به توالت‌های استاندارد اضافه می‌شود. در واقع این دستگاه به وسیله هوش مصنوعی به تجریه و تحلیل مدفوع بیمار می‌پردازد. این تجزیه و تحلیل وضعیت سلامت افراد را در اختیار متخصصان گوارش قرار می‌دهد.

کارشناسان معتقدند در واقع این دستگاه هوش مصنوعی یک کمک دهنده به افراد بیمار دارای مشکلات گوارشی محسوب می‌شود.

این سیستم تجزیه و تحلیل توالت‌های معمولی را به دستگاه هوشمند بازرسی مدفوع تبدیل می‌کند. افراد دارای مشکلات گوارشی می‌توانند با کمک این دستگاه شرایط خود را مدیریت و مشکلات گوارشی را قبل از وخیم‌تر شدن تشخیص دهند.

محققان دانشگاه دوک در ایالات متحده آمریکا یک دوربین آندوسکوپی را که برای جراحی استفاده می‌شود، در لوله‌های توالت قرار دادند و دوربین پس از دفع مدفوع، تصویر مدفوع داخل لوله را ثبت می‌کند. در نهایت هوش مصنوعی (AI) برای ردیابی سلامت روده پس از جمع‌آوری داده‌ها به تجزیه و تحلیل می‌پردازد.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط تیم پژوهش در هفته کنگره پزشکی گوارش، چنین توالت‌ هوشمندی می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری التهابی روده (IBD) و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک کند تا شرایط خود را بهتر درک کنند.

پژوهشگران برای ابداع ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، ۳۳۲۸ تصویر مدفوع را که به صورت آنلاین و یا از بررسی شرکت‌کنندگان به دست آورده بودند، ارزیابی کردند و با استفاده از آن‌ها سیستم هوش مصنوعی خود را آموزش دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب مرتبط