توسعه الگوریتم هوشمند برای تشخیص و طبقه بندی تشنج

برای نظارت، درمان و درک بهتر چگونگی بروز تشنج محققان الگوریتم هوشمند جدیدی را توسعه داده‌اند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از مدگجت، اخیرا تیمی از محققان “دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس” ، “دانشگاه تگزاس در آرلینگتون” و “دانشگاه نورت ایسترن” با همکاری یکدیگر موفق به توسعه الگوریتمی هوشمند برای شناسایی و طبقه بندی تشنج شدهاند.

“والتر بوملا” (Walter Bomela) یکی از دانشمندان این مطالعه گفت: روش مذکور به ما این امکان را می‌دهد که داده‌های خام را بدست آورده ، پردازش کنیم و توسط آن نوع تشنج را طبقه بندی کنیم. دقت تشخیص تشنج با استفاده از ثبت نوار مغزی یا الکتروانسفالوگرافی (Electroencephalography) چندان بالا نیست اما این الگوریتم از دقت بالایی در تشخیص برخوردار است.

ثبت نوار مغزی یا الکتروانسفالوگرافی یا الکترومغزنگاری، ثبت فعالیت الکتریکی مغز است، این تکنیک شامل اخذ سیگنال توسط الکترودهای سطحی، بهبود سیگنال (معمولاً تقویت و حذف نویز)، چاپ سیگنال و آنالیز آن می‌شود. آنچه روی کاغذ چاپ می‌شود، الکتروانسفالوگرام نامیده می‌شود.

برای به دست آوردن درک دقیق تر از داده‌ها و تشخیص زمان شروع تشنج محققان یک الگوریتم مبتنی بر استنتاج شبکه توسعه داده‌اند. این الگوریتم به سرعت سیگنال‌ها را شناسایی کرده و پارامترهای مختلف آن را تحلیل می‌کند.محققان اکنون قصد دارند این روش را گسترش دهند تا با سایر افراد مبتلا به صرع همکاری کرده و انواع مختلف تشنج را بررسی و ارزیابی کنند.صَرع یا اپی‌لپسی عبارت است از مجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن پزشکی یا بلند مدت که با حمله صرعی مشخص می‌شود. این حملات ممکن است بسیار خفیف و تقریباً غیرقابل شناسایی بوده یا برعکس طولانی مدت و با لرزش شدید همراه باشند. /ایسنا

مطالب مرتبط