توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل بار؛ نوآوری نفوذ کرد و جابه‌جایی‌ها آسان شد

یک شرکت خلاق موفق شده است با ایجاد سامانه هوشمند حمل و نقل، سیستم سنتی در این صنعت را دگرگون سازد.

محمد میرزایی منش مدیرعامل شرکت خلاق توسعه فن آور مبنا جهان، گفت: این شرکت در زمینه ایجاد و توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل بار برای کاهش مصرف سوخت و نوآوری در این صنعت، فعالیت دارد. یکی از خدمات این مجموعه، ایجاد سامانه نت بار است که به شکل وسیعی در سراسر کشور، خدمات ارائه می‌کند.

این فعال صنایع نرم و خلاق ضمن ارائه توضیحات بیشتر در مورد این سامانه هوشمند، افزود: خدمات اعلام بار مجازی، خدمات‌دهی به پایانه‌های حمل و نقل و شرکت‌های حمل و نقل، تسهیل حمل و نقل بار برای صاحبان بار و ایجاد بستری مناسب برای کار رانندگان برون‌شهری و درون‌شهری، از جمله دیگر مزایای  است که این سامانه عرضه می‌کند.

میرزایی منش با اشاره به مزیت‌های روش هوشمند نسبت به روش‌های سنتی، گفت: یکی از فواید استفاده از سامانه هوشمند، حذف دلال و اخذ کرایه بار از صاحب بار بر اساس تعرفه‌های مشخص و قانونی است. در حال حاضر بیش از 39 هزار راننده با انواع خودروهای باری، با این مجموعه همکاری دارند و امیدوار هستم در آینده، باز هم این سامانه هر چه بیشتر توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت خلاق توسعه فن آور مبنا جهان همچنین بیان کرد: همانند سیستم تاکسی‌های اینترنتی، رانندگان کامیون، کامیونت و انواع خودرهای باری در پلتفرم نت بار ثبت نام می‌کنند، این افراد ابتدا طی یک فرایند، احراز هویت می‌شوند و سپس در چرخه هوشمند حمل و نقل قرار می‌گیرند.

وی گفت: سیستم حمل و نقل کشور به تدریج در حال تحول است و تلاش ما این است که با تزریق فناوری و ارائه راهکارهای نوآورانه، شرایط بهینه‌تری در این صنعت ایجاد کنیم.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری
مطالب مرتبط