تولید آنتی‌اکسیدان‌هایی با کاربرد در صنایع لاستیک و دستکش‌

با تلاش فناوران داخلی حاصل شد

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی آنتی‌اکسیدان‌های فنولی برای کاربرد در صنایع تایرسازی و تولید دستکش‌ها و کفپوش‌ها شدند.

به گزارش آردی نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد جلیلیان، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: محصولات این شرکت در حوزه‌های مختلف صنایع لاستیک، تولید صنعتی آنتی اکسیدانت SP-RAIKA با استانداردهای کارخانه‌ای مختلف، تولید صنعتی آنتی اکسیدانت فنلی به فرم‌های فیزیکی مختلف امولسیونی و مایع با کاربری در صنایع دستکش‌سازی و لاتکس‌های لاستیکی و پلیمری، صنایع پتروشیمی، رنگ و رزین کاربرد دارند.

وی ادامه داد: آنتی اکسیدان فنولی غیر لکه‌زای تولید شده به دلیل پایداری رنگی بالا و خواص حرارتی مطلوب، مورد تایید و استقبال صنایع لاستیک و تایرسازی کشور قرار گرفته است.

جلیلیان با بیان اینکه این آنتی اکسیدان فنولی در فرمولاسیون قطعات و کامپاندهای رنگی و روشن مانند سایدوال تایر، غلاف و پوشش کابل، دستکش، کفپوش، فوم و زیره کفش به کار می‌رود، ادامه داد: همچنین پایدارکننده‌های فنلی برای به‌کارگیری در لاتکس‌های پلیمری و الاستومرها از دیگر تولیدات این شرکت است که در خط تولید لاستیک سنتزی پتروشیمی بندر امام (ره) برای نخستین بار به کار گرفته می‌شود.

مطالب مرتبط