تولید ربات پیشرفته با الهام از اختاپوس

به گزارش تک اکسپلوریست، طراحی این ربات به دانشمندان کمک می‌کند تا دریابند اختاپوس‌ها و هشت پاها در زمان حضور در زیر آب چگونه فعالیت‌های روزمره را انجام داده و وسایل مختلف را کنترل کرده و جابجا می‌کنند.

این ربات با دقت و قوت زیادی اشیای مختلفی را در دست می‌گیرد و با استفاده از مکنده‌هایی که بر روی بازوهای آن نصب شده، می‌تواند ابزار گوناگون را جابجا کند.

بازوی ربات مذکور که در چین طراحی و تولید شده، شباهت زیادی به اختاپوس دارد و قادر به در چنگال گرفتن، حرکت دادن و جابجایی اشیای مختلفی است.

این ربات از طریق دو مجرا کنترل می‌شود که یکی وظیفه خم کردن آن را بر عهده دارد و دیگری برای درگیر کردن مکنده‌ها و چسباندن بازو به ابزار مختلف کاربرد دارد. بازوی یادشده با تغییر فشار و خلاء ایجاد شده اشیا را کنترل و جابجا می‌کند.

The OctopusGripper is just one of many bio-inspired robotics systems revealed by Festo in the last few years. Not is it able to grab various types of objects, but  its grip is ‘gentle and safe,’ according to the firm

According to Festo, the OctopusGripper falls in line with the criteria for soft robotics, meaning it has potential to safely work alongside humans

مطالب مرتبط