ایلان ماسک به خود عنوان شغلی جدید «تکنوشاه تسلا» داده است

این تغییر همراه با عنوان جدید دیگری برای زاک کرکهورن، مدیر ارشد مالی این شرکت خودروساز برقی، در درخواستی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در روز دوشنبه اعلام شد.

در این درخواست آمده است: «از تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۱ عنوان ایلان ماسک و زاک کرکهورن به ترتیب به تکنوشاه تسلا و استاد سکه تغییر داده شده است. ایلان و زاک عناوین شغلی سابق خود را نیز به عنوان مدیرعامل و مدیر ارشد مالی حفظ خواهند کرد.»

عنوان جدید آقای کرکهورن، عبارتی که برای خزانه‌دار در داستان‌های اسطوره‌ای و همچنین جهان خلق شده از سوی جورج آر.آر. مارتین در رمان‌های «ترانه‌ای از یخ و آتش» استفاده می‌شود، بعد از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری اخیر تسلا در رمزارز بیت‌کوین به کار گرفته شده است.

در همین حال عنوان جدید آقای ماسک شاید اشاره‌ای به برنامه تسلا برای ساخت «غار ضیافت» تکنو در زیر ابرکارخانه برلین این شرکت داشته باشد که در حال حاضر در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت آلمان در حال احداث است.

بیش از نیم میلیون نفر از مردم در یک نظرسنجی مجازی در ماه مارس رای دادند که ثروتمندترین خودروساز دنیا این ویژگی غیرعادی را زیر کارخانه خود تعبیه کند و آقای ماسک قول داد این غار «مجهز به سیستم صوتی بی‌نظیری باشد و بلندگوهایی به اندازه ماشین داشته باشد».

روز یکشنبه رئیس شرکت تسلا توییت کرد: «تکنوی انسان خردمند: مهمانی عشق و فناوری»  وقتی از او پرسیده شد آیا احداث غار مهمانی هنوز در برنامه است، پاسخ داد: «بله»

آقای ماسک رابطه‌ای متلاطمی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار داشته است و این نهاد در سال ۲۰۱۸ او را به سبب توییت‌هایش درباره بهای سهام این شرکت، از دبیری هیات مدیره تسلا برکنار کرد.

این میلیاردر دنیای فناوری که همچنین رئیس شرکت اسپیس‌اکس نیز است، بعدتر گفت حساب کاربری او در توییتر از طرف هیچ‌کس در تسلا نظارت نمی‌شود و افزود: «من برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار احترامی قائل نیستم. من به آن‌ها احترام نمی‌گذارم.»

مطالب مرتبط