شدت جنگ جهانی فناوری در جبهه هنگ کنگ

جنگ جهانی فناوری در جبهه هنگ کنگ شدت می گیرد.

ابتکار جدید شرکت تجارت الکترونیک علی بابا با هدف تبدیل هنگ کنگ به یک مرکز جهانی در حوزه هوش مصنوعی پیش می رود .

به گزارش آردی نیوز به نقل از تک کرانچ، علی بابا در نظر دارد،هنگ کنگ را تبدیل به هاب جهانی در بخش هوش مصنوعی کند.
شرکت علی بابا با همکاری شرکت “سنس تایم” شروع به طراحی قوی ترین آزمایشگاه هوش مصنوعی جهان کرده است که یک پروژه غیرانتفاعی محسوب می شود.

علی بابا که بزرگترین سرمایه گذار سنس تایم است، به لطف 600 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید  خود در شرکت سنس تایم به بخشی از سیستم ارزش گذاری 4.5 میلیارد دلاری،  صندوق کارآفرینی هنگ کنگ تبدیل شده است.

شرکای این پروژه  شامل شرکت پارک علم و فناوری هنگ کنگ (HKSTP) نیز می شود، سخنگوی این شرکت اعلام کرد : هدف اصلی این طرح  “ارتقاء مرزهای هوش مصنوعی است  که شامل کمک به راه اندازی کسب و کارهای تکنولوژی محور و  ایجاد ایده ها و ترویج اشتراک دانش در حوزه هوش مصنوعی است.

علی بابا  دارای سابقه سیاست گذاری در حوزه طرح های سرمایه گذاری در چین و جنوب شرقی آسیا است، اما پروژه مذکورچیزی بیش از یک سرمایه گذاری عادی است.

معاون اجرایی علی بابا نیز  در بیانیه ای گفت:هوش مصنوعی علی بااب یک پروژه جهانی است.ما آزمایشگاه هوش مصنوعی هنگ کنگ را به عنوان یک پلتفرم آزاد در نظر می گیریم که محققان، تازه کاران و شرکت های بین المللی در این صنعت می توانند با ما همکاری داشته و فرهنگ نوآوری را ایجاد کنند.”

چین و ایالات متحده دو بازیکن بزرگ در جنگ جهانی هوش مصنوعی هستند؛  بنابراین اگرچه این پروژه به طور مستقیم در این جنگ حضور ندارد، اما می تواند پتانسیل های هنگ کنگ  را برای مبارزه بالا ببرد.

مطالب مرتبط