حمایت بانک مرکزی از استارتاپ ها و ایده های خلاقانه

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: بانک مرکزی فضایی را ایجاد کرده تا صاحبان ایده بتوانند با بهره‌گیری از تسهیلات، ایده‌هایشان را عملیاتی کنند.

به گزارش آردی نیوز؛ دکتر محمدرضا دلیری، یکشنبه، 27 آبان در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: افرادی که برای توسعه کسب و کار خود از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند، یقیناً موفق می‌شوند؛ دنیای امروز دنیای نوآوری است و کسانی که از این قافله عقب می‌مانند، نمی‌توانند با دیگران رقابت کنند و خیلی زود از چرخه کسب و کار و تولید حذف می‌شوند.

وی فن بازارها را موتور محرک نوآوری‌های کشور دانست و گفت: خوشبختانه طی پنج سال گذشته فن‌بازارها در جوی آرام مشغول به فعالیت هستند که این شرایط به افزایش تولید منجر می‌شود.

دلیری در ادامه از همکاری بانک‌ها برای توسعه فناوری سخن به میان آورد و افزود: خوشبختانه امروز بانک مرکزی فضایی را ایجاد کرده تا صاحبان ایده بتوانند با بهره‌گیری از تسهیلات در عرصه تولید گام بردارند و ایده‌هایشان را عملیاتی کنند.

دلیری تصریح کرد: برای تحقق این هدف بانک مرکزی ماهانه اسامی بانک‌های پیشتاز در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را اعلام می‌کند و بانک‌ها مجاز هستند ماهانه تا سقف 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان ارائه کنند.

معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری در پایان با بیان اینکه در بخش تخصیص سرمایه اولویت با شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌هاست، گفت: حمایت از متقاضیان این حوزه، رشد ایده‌های جدید و تغییر روند اقتصادی کشور را به دنبال دارد./ایران اکونومیست

مطالب مرتبط