خدمت‌رسانی سگ‌های رباتیک برای مقابله با کروناویروس

شرکت “بوستون‌ داینامیکز” برای کاهش میزان تعامل کادر بیمارستان با کروناویروس، سگ‌های رباتیک خود را در اختیار بیمارستان‌ها گذاشته است.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از دیلی‌میل، شرکت “بوستون داینامیکز” (Boston Dynamics)، سگ‌های رباتیک خود را برای خدمت‌رسانی طی دوره شیوع کروناویرس، در اختیار بیمارستان‌ها گذاشته است.

این ربات چهارپا در حال حاضر به کادر درمانی “بیمارستان زنان بریگام” (BWH) آمریکا است تا با کمک به درمان از راه دور بیماران مبتلا به کروناویروس، خطر تعامل با ویروس را کاهش دهد.

سگ رباتیک برای انجام دادن وظیفه خود، به یک آی‌پد مجهز شده که روی آن نصب می‌شود و به پزشکان امکان می‌دهد تا با بیماران صحبت کنند. این آی‌پدها، صحبت‌های پزشک را به صورت زنده برای بیماران پخش می‌کنند.

این پروژه، راه جدیدی به سوی پزشکی از راه دور، پیش روی بوستون داینامیکز قرار داده است و این شرکت در حال حاضر به گردآوری گزینه‌های ضروری برای مقابله با گسترش کروناویروس مشغول است.

در پست جدید بوستون داینامیکر آمده است: شرکت ما در اوایل ماه مارس، پرس و جو از بیمارستان‌های گوناگون را آغاز کرد تا بداند که آیا می‌توان با کمک ربات‌های چهارپا، کادر درمان را کمتر در معرض کووید- 19 قرار داد. یک ششم کادر درمان در یکی از بیمارستان‌هایی که با آنها به صحبت پراختیم، با کووید- 19 در تعامل بودند و قصد داشتند تا با استفاده از ربات‌ها، این میزان تعامل با ویروس را کاهش دهند.

استفاده از ربات‌ها به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های پزشکی از راه دور می‌تواند گسترش کروناویروس را در میان کادر درمان کاهش دهد. این کار علاوه بر کاهش نیاز به استفاده از تجهیزات محافظتی مانند ماسک، ایمنی کسانی را که در بیمارستان کار می‌کنند، افزایش می‌دهد و توانایی ادامه کار را برای آنها فراهم می‌کند. /ایسنا

مطالب مرتبط