خودروی برقی با شتاب صفر تا صد کمتر از دو ثانیه

تولید خودروی برقی با شتاب صفر تا صد کمتر از دو ثانیه

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-03-03 04:50:11Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

رقابت برای تولید خودروهای برقی پیشرفته روز به روز در حال افزایش است و شرکت «پینینفارینا» از تولید خودروی برقی جدیدی خبر داده که شتاب صفر تا صد آن کمتر از دو ثانیه است.

به گزارش آردی نیوز به نقل از دیجیتال ترندز، هنوز جزئیات چندانی در مورد این خودروی جدید برقی در دسترس نیست. اما گفته می شود که این محصول در سال ۲۰۲۰ در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.

شتاب خودروی یادشده تا بدان حد بالاست که سرعت آن در عرض تنها ۱۱ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت خودروی مذکور ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است که در میان خودروهای برقی رقمی بسیار قابل توجه به نظر می رسد.

شتاب بالای این خودرو ناشی از نصب دو موتور برقی قدرتمند و تعداد زیادی باتری است که با یک بار شارژ می توانند مسافتی ۵۰۰ کیلومتری را طی کنند. خودروی یادشده از برخی قابلیت های خودروهای خودران هم برخوردار است؛ هر چند به طور کامل به صورت خودران طراحی نشده است.

گفته می شود احتمالا این خودرو به گونه ای طراحی خواهد شد که قابلیت مصرف سوخت هیدروژنی نیز خواهد داشت، هر چند شرکت سازنده اخبار منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.

مطالب مرتبط