خودروی برقی «لامبورگینی» بدون باتری

خودروی برقی «لامبورگینی» باتری نخواهد داشت!

خودروی لامبورگینی برقی حاوی باتری نخواهد بود، این موضوعی است که اخیرا از سوی ماریزیو ریگیانی مهندس ارشد لامبورگینی مطرح شده است.

به گزارش  آردی نیوز به نقل از سی نت، لامبورگینی و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در سال گذشته،یک مطالعه طراحی فوق العاده ویژه آینده  را با همکاری یکدیگر اجرا کردند. این مطالعات باهدف توسعه خودروهای برقی انجام شد. خودروهایی که با محیط زیست نیز سازگاری داشته باشند.

Lamborghini Terzo Millennio.

ریگیانی در این خصوص می گوید؛ موضوع بحث همیشگی ما در لامبورگینی این است که یک ماشین الکتریکی کامل بسازیم. رویایی که می تواند به زودی محقق شود. از دید ما آن چه اکنون در گروه های خودروسازی نیسان، جگوار و تسلا اجرا می شود، استاندارد کامل نیست، چرا که مشکلاتی اساسی در بخش وزن و شتاب دارد.

وی ادامه داد: “اتوموبیل های ما  باید سرعتی بالاتر از  186 مایل در ساعت داشته باشند،اما این کار با کمک تکنولوژی باتری های فعلی امکان پذیر نیست. “

در حال حاضر، اکثر وسایل نقلیه الکتریکی موجود و آتی برای تولید حجم موتور از یک شاسی اسکیت بورد استفاده می کنند که یک باتری لیتیوم یون نسبتا بزرگ را بین محور قرار می دهد. این راه حل فوق العاده برای crossovers و SUV ها به خوبی کار می کند، اما برای لامبورگینی یک ایده آل محسوب نمی شود چرا که محدودیت های قطعات را ایجاد می کند و باعث افزایش وزن بالای خودرو نیز می شود.

بنابراین پژوهشگران  لامبورگینی و MIT در تلاشند تا رویای حذف باتری را در خودروهای خود به حقیقت تبدیل کنند.این تنها راهی است که خودروهای الکتریکی لامبورگینی را با ماهیت ورزشی حفظ می کند.

این مهندس ارشد لامبورگینی می گوید:”به لحاظ نظری، در سال 2030 شما می توانید شاهد یک  لامبورگینی کامل الکتریکی داشته باشید. مگر این که یک مشکل بزرگ سد راه ما باشد.من می توانم به شما بگویم که پروژه تحقیقاتی ما طی سه سال آینده به ثمر می رسد اما ما برای صنعتی کردن ایده خود و قراردادنش در خط تولید نیز به حدود 2 تا 5 سال نیاز داریم. بنابراین من از عدد 2030 استفاده می کنم تا همه چیز را واقع بینانه در نظر گرفته باشم.

احتمال می رود لامبورگینی برای ایده خود از یک موتور توربو شارپز حرفه ای استفاده کندف موتوری که ا نیازی به داشتن گشتاور بالا در دورهای پایین ندارد.

مطالب مرتبط