دانش‌بنیان‌ها زیرساخت نرم‌افزاری حمل و نقل هوشمند را توسعه دادند

یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه زیرساخت نرم‌افزاری حمل و نقل هوشمند محصولات مختلفی را روانه بازار کرد.

افشین کلاهی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ره نگار فردا، گفت: این شرکت بخش عمده‌ای از تلاش‌های خود را به  حوزه‌های اینترنت اشیاء و حمل و نقل هوشمند، معطوف کرده است. در این بین محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی نیز تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحقیق و توسعه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ره نگار فردا، در ادامه افزود: یکی از محصولات این شرکت سامانه‌ای است که دیتای لازم را برای شرکت‌های فعال در حوزه راهبری و حمل و نقل هوشمند را فراهم می‌کند. در این سامانه با نصب دوربین بر روی خودرو، اطلاعات مختلف جمع‌آوری می‌شود.

کلاهی با اشاره به ویژگی‌های مختلف این سامانه، گفت: این اطلاعات جمع شده اعم از خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و دیگر اطلاعات به سامانه حمل منتقل می‌شود و به صورت دیتای قابل استفاده در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال شرکت‌های که در زمینه ایجاد نرم‌افزارهای راهبری فعالیت دارند، از این دیتا، استفاده می‌کنند.

به گفته وی، یکی دیگر از محصولات شرکت ما، دستگاه و نرم‌افزار ردیابی خودرو است.  این سیستم، موقعیت خودرو را در هر مکانی، مشخص می‌کند. شهروندان عموماً برای حفاظت در برابر سرقت این محصول را خریداری می‌کنند، شرکت‌ها و سازمان‌ها و به ویژه، مجموعه‌های که دارای ناوگان حمل و نقل هستند از جمله دیگر خریداران این محصول هستند که بالنسبه از محصول مشابه خارجی نیز ارزان‌تر است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ره نگار فردا، ضمن توضیح دیگر خصوصیات این محصول، گفت: تلاش کرده‌ایم که با ارائه خدمات پس از فروش و ضمانت محصولات، فروش محصولات دانش‌بنیان را توسعه دهیم. در حال حاضر در حال کار در حوزه بلاکچین هستیم. به زودی چند محصول مختلف در این حوزه نیز تولید خواهیم کرد که روانه بازار خواهد شد.

کلاهی همچنین بیان کرد: حوزه بلاکچین به استثناء بخش رمزارزها، حوزه‌ای است که از نظر بازگشت سرمایه دیربازده است و همچنین نیروهای متخصصی که واقعاً توان کار در این حوزه را داشته باشند، زیاد نیستند، اما این رشته بسیار مهم است و آینده فناوری در این حوزه رقم می‌خورد و به همین دلیل باید در آن فعالیت بیشتری صورت گیرد.

مطالب مرتبط