درب اتوماتیک جگوار مخصوص معلولان

شرکت خودروسازی جگوار لندرور یک نوع درب اتوماتیک برای خودرو ابداع کرده است که ضمن کمک به افراد قطع عضو، می‌تواند برای خودروهای خودران نیز مفید باشد.  ممکن است افراد دچار قطع عضو و دیگر افراد کم‌توان که با نیازهای دسترسی مواجه هستند، به زودی بتوانند به راحتی سوار خودروها شوند. شرکت خودروسازی “جگوار لندرور” یک درب متحرک ابداع کرده است که زمانی که شما مقابل آن قرار بگیرید، با استفاده از ترکیبی از فناوری ورود بدون کلید و حسگرهای حرکتی، به طور خودکار باز می‌شود.

ممکن است شما برای سوار شدن به خودرو و شروع رانندگی، مجبور به سر خوردن به داخل خودرو باشید. بنابراین شما می‌توانید دکمه مخصوص تعبیه شده در سیستم مولتی‌مدیا و سرگرمی خودرو را فشار دهید تا درب را باز و بسته کنید. همچنین برای جلوگیری از بسته شدن ناگهانی درب، یک رادار وجود دارد.

به گزارش انگجت ،این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش این درب روی یک خودروی “رنجرور اسپرت” تغییر یافته برای “مارک اورمرود” ورزشکار و کماندوی سابق است که در عکس خبر مشاهده می‌شود.

هیچ اشاره‌ای به اینکه این سیستم ممکن است چه زمانی به خودروهای تولیدی برسد، نشده است، اما می‌تواند سوار شدن به خودرو را برای بسیاری از مردم تسهیل کند.

همچنین می‌تواند برای افراد دیگر، به ویژه در دراز مدت مفید باشد چرا که اگر دست‌هایتان پر باشد، مجبور نخواهید بود چیزی را زمین بگذارید.

ضمن اینکه مزایای این درب در خودروهای خودران کاملا روشن است. شما می‌توانید به آسانی و بدون نیاز به استفاده از برنامه خاصی سوار خودروی خود شوید، بدون اینکه نگران باشید که شخص دیگری رانندگی را بر عهده بگیرد.

جگوار لندرور(Jaguar Land Rover) شرکت چندملیتی خودروسازی بریتانیایی است، که در زمینه توسعه، طراحی، تولید و فروش انواع خودرو فعالیت می‌کند.

ریشه‌های مشارکت و همکاری دو شرکت خودروسازی جگوار و لندرور به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد که با مدیریت کمپانی فورد شروع به فعالیت نمودند. شرکت فورد ابتدا در سال ۱۹۸۹ “جگوار کارز” را تصاحب کرد، سپس در سال ۲۰۰۰ اقدام به خریداری برند لندرور از شرکت خودروسازی بی‌.ام‌.و نمود.

شرکت جگوار لندرور در سال ۲۰۰۸ در پی خریداری جگوار و لندرور توسط گروه خودروسازی هندی تاتا موتورز، راه‌اندازی شد، سپس برند “رنجرور” را نیز با آن‌ها ادغام نمود.

دفتر مرکزی شرکت جگوار لندرور در وایتلی، در حومه شهر کانتری، میدلندز غربی انگلستان قرار دارد.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط