در دوران کرونا مجردها از نظر عاطفی بیش از زوج‌ها رنج می‌برند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که مجردها در دوران پاندمی کووید۱۹ از نظر عاطفی بیش از افرادی رنج می‌برند که با شریک زندگی‌شان روزگار می‌گذرانند. استرس در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ ساله شدیدتر از دیگران است.

روز دوشنبه، ۲۴ مه (سوم خرداد) موسسه نظرسنجی “یوگوو” (Yougov) نتایج تازه‌ترین نظرسنجی خود را منتشر کرد.

حدود ۶۲ درصد پرسش‌شوندگان مجرد از استرس و فشارهای روحی و روانی گله کرده‌اند.

این مشکل در بین مجردهای گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ ساله بیشتر مشهود است. نزدیک به ۷۴ درصد آنها گفته‌اند که بیش از پیش دچار استرس می‌شوند.

“یوگوو” این نظرسنجی را در پایان ماه آوریل را به نمایندگی از شرکت بیمه “سوئیس لایف” انجام داده است. برای این منظور از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر مجرد و حدود دو هزار فرد متاهل پرسش شده است.

این نظرسنجی حاکی از ارتباط نزدیک بین رنج عاطفی و تنهایی است. حدود ۸۵ درصد از کسانی که احساس تنهایی می‌کنند، گفته‌اند که از نظر روانی آشفته هستند.

یکی از توصیه ها مهم کارشناسان برای از بین بردن فشارهای روحی و روانی ناشی از پاندمی این است که ذهن خود را بیش از حد درگیر محدودیت‌ها نکنیم. باید به خود بقبولانیم که فرد نمی‌تواند وضعیت ناهنجار پیش‌آمده را تغییر دهد. بنابراین خودآزاری به دلیل ترس مداوم از ابتلا، ترس از آینده نامعلوم و از دست دادن شغل، کارساز نیست.

اگر محدودیت‌های اجتماعی فعلی را به عنوان فرصتی برای تامل در زندگی خود ببینیم و مدام به خود یادآوری کنیم که آگاهانه در حال تجربه این لحظه هستیم، می توانیم تا حد زیادی از فشارهای خود بکاهیم.

مطالب مرتبط