دستگاه شبیه‌ساز پرواز سسنا ۱۷۲ طراحی و به بهره برداری رسید

دستگاه شبیه ساز پرواز سسنا با سیستم حرکتی و تصویری بهمراه کنسول استاد پیشرفته و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مجموعه باغ کتاب نصب و بهره برداری از آن در قالب پروازهای کوتاه تجربی و آموزشی آغاز گردید. هدف اصلی از نمایش این شبیه ساز پرواز، توسعه دانش هوانوردی در اقشار عمومی جامعه و استعداد یابی در حوزه هوانوردی است. آشنایی با علم پرواز و آموزش دانش هوانوردی با این شبیه ساز پرواز برای تمامی اقشار جامعه و علاقمندان ممکن می باشد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس طرح مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران، دستگاه شبیه‌ساز پرواز سسنا ۱۷۲ در مجموعه باغ کتاب تهران در اختیار عموم قرار گرفت.
دانشجویان هوافضا، الکترونیک، مهندسی مراقبت پرواز و بخصوص خلبانان از تخفیف ویژه برخوردار هستند. آشنایی با حرفه خلبانی و استعدادیابی از بازدیدکنندگان، تجربه پرواز با شبیه ساز هواپیمای دونفره و مسافربری، آشنایی با ساختمان هواپیما، اصول پرواز و ناوبری و انجام مراحل خلبانی، آشنایی با آلات دقیق کابین، کنترل و هدایت هواپیما در شب از دیگر اهداف تعیین شده برای این طرح است.

مطالب مرتبط