راه‌کارهای نوآورانه به اینوتکس 2021 می‌آید تا چالش‌های کودکان و نوجوانان را در دوران کرونا برطرف کند

جایزه ملی راهکارهای نوآورانه‌ یونیسف در راستای حل چالش‌های کودکان و نوجوانان در دوران همه‌گیری کرونا همزمان با اینوتکس ۲۰۲۱برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس رویدادی بین‌المللی با حضور فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری و خلاق است که پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌کند و با میزبانی فعالان دانش‌بنیان و خلاق، کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم زمینه برای معرفی توانمندی‌ها دستاوردهای فناورانه کشور به مخاطبان بین‌المللی فراهم شود.

این نمایشگاه در دهمین دوره خود با برگزاری رویدادهای مختلف در دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود و میزبان مخاطبانی از کشورهای جهان، فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق داخلی، سرمایه‌گذاران و مدیران کسب و کار است.

با همکاری نمایشگاه اینوتکس 2021 و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جایزه ملی راهکارهای نوآورانه برای چالش‌های کودکان و نوجوانان در دوران همه‌گیری کرونا، در نمایشگاه اینوتکس 2021 برگزار می‌شود.

«جایزه ملی راهکارهای نوآورانه برای چالش‌های کودکان و نوجوانان در دوران همه‌گیری کرونا»، گامی مشترک از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) است که به منظور گسترش فرهنگ نوآوری برای کودکان در ایران طراحی شده است.

هدف این برنامه تسهیل و تقویت هم‌افزایی‌ها و فرصت‌ها در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است؛ همچنین توسعه راهکارهایی در زمینه‌های آموزش، تغذیه، بهداشت، سلامت جسمی و روحی، حمایت از کودکان، اقتصاد، محیط زیست، فرهنگ، تفریح و ورزش با تمرکز بر چالش‌هایی که پاندمی کرونا، آنها را پیچیده‌تر کرده است.

بسترهای قابل دسترس آموزش مجازی، سیستم‌های بهداشتی دیجیتال، حمایت از کودکان در برابر آزار و اذیت‌های فضای مجازی، راهکارهای مهارتی برای نوجوانان، تلنگرهای نوآورانه، نوآوری‌های مقرون به‌صرفه اجتماعی و سایر راهکارها با بکارگیری فناوری‌های پایه و نوظهور نمونه‌هایی از این راه‌کارها به شمار می‌روند.

 

حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌کارهای نوآورانه

شرکت‌ها و موسسات تا مهر ماه سال 1399فرصت داشتند تا راه‌کارهای نوآورانه خود را در چارچوب این برنامه ارسال کنند. پس ارزیابی کلیه طرح‌های دریافتی توسط یک تیم داوری، طرح‌های برتر همراه با اهدای جوایز در نمایشگاه اینوتکس 2021 مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

طرح‌های برتر همچنین از حمایت فنی و مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمایت فنی دفتر یونیسف در ایران بهره‌مند می‌شوند تا این راه‌کارها به صورت موثری برای حمایت از کودکان در ایران به کار گرفته شوند.

با توجه به هم‌راستا بودن اهداف نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس و این جایزه ملی، دبیرخانه دهمین نمایشگاه اینوتکس با استقبال از راهکارهای نوآورانه‌ای که ارائه می‌شود، زمینه را برای حل مشکلات و چالش‌ها به مدد نوآوری در دوران همه گیری ویروس کرونا فراهم می‌کند.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مطالب مرتبط