ربات جاروب Roomba i7 قادر به تخلیه مخزن خود بدون دخالت انسانی است

با معرفی جارو هوشمند i7+، به نظر می رسد که کمپانی iRobot می خواهد ربات های جاروب را یک قدم به عدم نیاز به دخالت انسانی نزدیک تر کند. به همین خاطر به جای ساخت یکی دیگر از آن ربات های کوچک که دائماً نیازمند خالی کردن مخزن زباله هایشان هستید، جارو برقی i7+ داکی بزرگ دارد که زباله های خانگی به داخل آن و درون کیسه های زباله ای انتقال داده می شوند که برای مدتی طولانی نیازی به تعویض شان نیست.

به گزارش آردی  نیوز به نقل از دیجایتو، این ایده ای هوشمندانه است که البته نمونه اش را پیشتر دیده ایم و در آینده نیز خواهیم دید؛ زیرا ربات های جاروب باید به گونه ای طراحی شوند که قادر به حرکت در زیر مبلمان باشند و به تبع همین مسئله، نمی توان مخزنی چندان بزرگ در بدنه آنها تعبیه کرد. تا زمانی که این ربات ها قادر به انتقال خودکار زباله به سطل های زباله نباشند، استفاده از داکی که هر 30 دقیقه یک بار قادر به تخلیه مخزن ربات ها است معقول ترین و آسان ترین روش خواهد بود.

به خاطر استفاده از یک داک ارتقایافته، ربات Roomba i7+ گران قیمت ترین جاروب خودکاری است که تا به امروز روانه بازار شده است. این ربات با برچسب قیمت 950 دلار هم رده با ربات های گران قیمت کمپانی Neato قرار می گیرد اما چند قابلیت ارزش افزوده نیز دارد که آن را به محصولی شدیداً رقابتی در قیاس با سایر ربات های جاروب پریمیوم تبدیل می کنند.

به عنوان مثال Roomba i7+ از یک دوربین Fisheye بهره مند شده که به کمک آن قادر به مشاهده خانه و تعیین مسیری برای تمیز کردن آن است. علاوه بر این iRobot اپلیکیشنی مخصوص برای این ربات فراهم آورده که به کمک آن می توانید به کارهایی مانند زمان بندی آغاز به کار جاروب یا تعیین نقاطی از منزل که ورود ربات به آنها ممنوع است بپردازید.

مطالب مرتبط