ربات نظامی روسی / نزدیک شدن آخرالزمان

ربات نظامی روسی؛ رباتی که شما را به یاد نزدیک شدن آخرالزمان می اندازد

به گزارش آردی نیوز به نقل از دیجایتو، ربات نظامی؛ این عنوانی است که می‌توان بر روی این ربات گذاشت. این ربات که در کشور روسیه طراحی و ساخته شده است دارای طراحی بسیار جالبی است و انسان را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد.

روسیه یک ربات تفنگ دار ساخته است. اما چگونه می‌توان گفت که روبوکاپ (Robocop – نام فیلمی آمریکایی) در روسیه است؟

واحد تحقیقات نظامی روسیه هر از چند گاهی چیزی را در قالب ویدیو به ناگهان ارائه می‌کند. حال می‌تواند یک تانک در رژه نیروهای نظامی باشد و یا فقط ولادیمیر پوتین با چهره‌ای کاملاً خونسرد باشد که به زیردستان خود نگاه می‌کند. با تماشایی چند دقیقه‌ای به این کلیپ، یک ربات انسان نما را ببینید که مانند برخی از فیلم‌های وسترن در هر دو دستش هفت تیر دارد.

نام این ربات نظامی فدور FEDOR است. فدور به معنای تحقیقات تجربی ظاهر اشیاء (Final Experimental Demonstration Object Research) است. روسیه برای معرفی این تحقیقات خود خیلی موفق عمل نکرده است. دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، معاون نخست وزیر کشور روسیه، در توییتی ویدئو این ربات نظامی را نشان داده است که بدترین قسمت آن صدای جیرجیر بوده که از ربات بلند می‌شده.

دیمیتری راگوزینروش‌های تمرین تیر اندازی این ربات طوری کار می‌کند که او بتواند در کمترین زمان تصمیم‌گیری کند و اولویت‌هایخود را مشخص نماید.

حس و حالی که این کلیپ به انسان می‌دهد احساس نزدیک شدن آخرالزمان است اما او از آن چه نشان می‌دهد بی‌خطر تر است. اگر بخواهیم هدف از ساخت فدرو را بدانیم این طور باید بگوییم که هدف از ساخت آن بهبود مهارت‌های حرکتی ربات‌ها است تا بتوان تا سال ۲۰۲۱ آنها را در مأمورت های فضایی استفاده کرد. به عبارتی احتمال دارد با این تحقیقات فضانوردهای آینده از جنس انسان نباشند.

مطالب مرتبط