ردیابی محیط اطراف با دقت و سرعتی باورنکردنی

با سیستم ابداعی پژوهشگران ژاپنی محقق می‌شود

پژوهشگران ژاپنی قصد دارند ابزار جدیدی برای بررسی و تصویربرداری از محیط ابداع کنند که در اطراف بدن کاربر قرار می‌گیرد.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از فست‌کمپانی، امروزه شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، در حال ساخت سیستم‌هایی مانند هدست یا عینک هوشمند هستند که تصویر کل جهان را به صفحه‌های لمسی منتقل می‌کنند.

اکنون، “دانشگاه توکیو” (UTokyo) ژاپن اعلام کرده که قصد دارد با استفاده از فناوری‌های ساخت شرکت “سونی”(Sony)، یک فناوری جایگزین موسوم به “Lumipen” قابل حمل ابداع کند. این فناوری، ابزاری است که اطراف گردن کاربر را می‌پوشاند و می‌تواند اطلاعات محیط اطراف را با سرعت و دقت باورنکردنی ردیابی کند.

Lumipen، یک ابزار پوشیدنی تقریبا بزرگ است. این ابزار می‌تواند حتی یک سوسک در حال حرکت را شناسایی کند و یک نشانه هشدار دهنده بالای بدن آن قرار دهد. همچنین قادر است اپلیکیشن‌های مسیریابی یا آب و هوا را روی دست کاربر قرار دهد و حتی هنگام حرکت کاربر، با تشخیص حرکات دست، اطلاعات محیط را کنترل کند. علاوه بر این، Lumipen می‌تواند مانند یک نشانگر واقعی عمل کند و با اشاره کاربر به هر شیء، یک مکان‌نمای موقت را روی آن قرار دهد.

این سیستم، از نقشه‌کشی نمایشی بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. نقشه‌کشی نمایشی، یک فناوری نمایش است که برای انتقال اشیا به صفحه نمایش، به‌خصوص اشیایی که شکل نامتقارن دارند استفاده می‌شود. استفاده از این روش، به Lumipen، امکان می‌دهد که تصاویر دیجیتال در جهان واقعی را تا 1000 قاب در هر ثانیه و تنها با سه میلی ثانیه تاخیر ایجاد کند. در حال حاضر فیلم‌ها و بازی‌ها، معمولا تا 30 یا 60 قاب در ثانیه نمایش داده می‌شوند و این فرآیند در جدیدترین مدل آیفون، حدود 26 میلی ثانیه زمان می‌برد.

شکی نیست که Lumipen در آینده قابل استفاده خواهد بود و امکان بررسی هر موجود یا شیء که از دید انسان پنهان است، به کاربر خواهد داد. /ایسنا

مطالب مرتبط