رژیم غذایی کالری پایین در درمان دیابت نوع ۲ موثر است

پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل:

یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران تلاش می‌کنند با ابداع روش جدیدی، انگل مالاریا را در کبد از بین ببرند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران سعی دارند راهی برای از بین بردن انگل مالاریا در کبد ارائه دهند.

“الیزابت وینزلر”(Elizabeth Winzeler)، استاد داروشناسی “دانشگاه کالیفرنیا، سن دیه‌گو” (UCSD) گفت: بررسی این روش روی کبد دشوار است. ما پیش از این در جستجوی دارویی برای درمان مالاریا بودیم.

دانشمندان در این پژوهش، صدها هزار پشه را برای از بین بردن انگل‌های درون آنها کالبدشکافی کردند. سپس، هر انگل در یک تیوب قرار گرفت و با یک ترکیب شیمیایی درمان شد. پژوهشگران دریافتند که مولکول‌های خاصی می‌توانند این انگل‌ها را از بین ببرند.

پس از شش هفته، 631 مولکول برای ابداع یک واکسن شیمیایی شناسایی شدند تا امکان ساخت پادتن را برای بدن فراهم کنند.

“لری اسلاتسکر”(Larry Slutsker)، سرپرست این پروژه گفت: شاید روزی بتوان دارویی پیدا کرد که تمام انگل‌های مالاریا را هم در کبد و هم در جریان خون از بین ببرد اما در حال حاضر چنین دارویی وجود ندارد.

کاهش دوز دارو نیز، مسئله مهمی است. “دیوید ردی”(David Reddy)، مدیرعامل شرکت “Medicines for Malaria Ventures” گفت: دلیل این موضوع این است که امروزه بسیاری از داروهای موجود، باید به مدت سه روز مصرف شوند اما اغلب، کودکان پس از مصرف دوز اول احساس بهتری پیدا می‌کنند و تب آنها کاهش می‌یابد. معمولا والدین، دو دوز باقیمانده را نگه می‌دارند تا در صورت بیمار شدن فرزندان دیگر، برای درمان آنها استفاده شود. این کار، دو پیامد درمان نشدن کودک به طور کامل و مقاومت بدن او در برابر دارو را به دنبال دارد.

“جین گاودارت”(Jean Gaudart)، استاد “دانشگاه اکس‌مارسی”(AMU) فرانسه گفت: این پژوهش جدید، روش امیدوارکننده‌ای ارائه می‌دهد که چند ماه زمان می‌برد. ابداع روش‌های جدید، یک موضوع ضروری به شمار می‌رود زیرا مقاومت در برابر روش‌های درمان مالاریا، رو به افزایش است و ما واقعا به ترکیبات جدیدی نیاز داریم.

پژوهشگران تاکید دارند که 631 مولکول شناسایی شده، می‌توانند به ارائه یک درمان غیرمنتظره برای این معضل جهانی منجر شوند.

این پژوهش، در مجله “Science” به چاپ رسید. /ایسنا

مطالب مرتبط