زنان باردار مبتلا به کووید19، با خطرات جدی روبرو هستند

بنا بر یک مطالعه جدید که نتایج آن در ژورنال جامعه پزشکی آمریکا «جاما» منتشر شده است، زنان بارداری که سال گذشته به کووید۱۹ مبتلا شدند، ۲۰ برابر بیشتر از افرادی که بیمار نشدند، در معرض خطر مرگ هستند.

به گزارش سایت خبرهای پزشکی «وب ام‌دی»، علاوه بر این، جنین حدود ۱۱.۵ درصد از مادرانی که جواب تست آنها مثبت بود نیز به کووید۱۹ مبتلا شده و به احتمال زیاد زودرس به دنیا می‌آیند.

مایکل گروت، استاد زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن و یکی از نویسندگان ارشد این پژوهش، در بیانیه‌ای گفت که مهمترین نتیجه‌گیری به دست آمده از این تحقیق، این است که «احتمال ابتلا به کووید۱۹ در زنان باردار پایین است، ولی اگر آنها به این بیماری مبتلا شوند به شدت بیمار می‌شوند، به احتمال زیادی نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه و دستگاه تنفس مصنوعی خواهند داشت، و یا زایمان زودرس و پره‌اکلامپسی را تجربه خواهند کرد.»

در این مطالعه که روی ۲۱۳۰ زن باردار در سراسر جهان انجام شده، پژوهشگران دریافتند زنانی که به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند در خطر بیشتر مرگ، زایمان زودرس، پری‌اکلامپسی (پرفشاری خون مزمن)، لوله‌گذاری برای تنفس، و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بودند. این خطرات در زنان بارداری که دچار چاقی مفرط، فشار خون بالا، و دیابت بودند، به مراتب بیشتر و شدیدتر بود.

مطالب مرتبط