زیست‌حسگری که کروناویروس را شناسایی می‌کند

پژوهشگران آمریکایی ابداع کردند

پژوهشگران آمریکایی، نوعی زیست‌حسگر ابداع کرده‌اند که می‌تواند به شناسایی سریع‌تر کروناویروس کمک کند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه سنت لوییس، مهندسان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس”(WashU) موفق شده‌اند برای آزمایش کووید- ۱۹ با فناوری جدید خود بودجه فدرال بگیرند.

“سریکانث سینگاماننی”(Srikanth Singamaneni)، استاد مهندسی مکانیک و علوم مواد دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس و همکارانش، یک زیست‌حسگر بسیار حساس و دقیق ابداع کرده‌اند که بر یک نانوکاوشگر فلورسنت مبتنی است و می‌توان از آن به صورت گسترده استفاده کرد.

از این نانوکاوشگر می‌توان در شرایطی که محدودیت منبع وجود دارد، استفاده کرد زیرا این وسیله برای بررسی نتایج، به ابزار پیچیده‌ای نیاز ندارد.

فرضیه پژوهشگران این است که زیست‌حسگر فلورسنت آنها، ۱۰۰ برابر دقیق‌تر از روش‌های کنونی تشخیص کروناویروس عمل خواهد کرد. حساسیت بالای این زیست‌حسگر، به پژوهشگران امکان می‌دهد تا افراد مبتلا به کروناویروس را راحت‌تر شناسایی کنند.

نانوکاوشگر فلورسنت، به روشنایی برچسب‌هایی منجر می‌شود که در بسیاری از روش‌های تصویربرداری زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید این روش علاوه بر شناسایی کووید- ۱۹ بتواند به تشخیص مشکلاتی از جمله ناراحتی قلبی کمک کند.

این نانوکاوشگر که از نانوذرات طلای پوشیده شده با رنگ‌های معمولی تشکیل شده است، روشنایی بیشتری دارد و می‌تواند به تشخیص سریع‌تر کمک کند. پژوهشگران با کمک این نانوکاوشگر توانستند مولکول‌های موجود در سلول‌ها را شناسایی کنند.

این پژوهش، در مجله “Nature Biomedical Engineering” به چاپ رسید. /ایسنا

مطالب مرتبط