دستگاه‌ بیهوشی ایرانی

ساخت دستگاه‌های بیهوشی ایرانی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید و طراحی دستگاه بیهوشی شده است که پس از ۲۵ سال در کشور ساخته شده است.

به گزارش آردی نیوز به نقل از ایران اکونومیست، اختراعات روزمره جوانان نخبه د‌ر شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

ساخت محصولات ایرانی برای کشور اهمیت بسیار زیادی دارد مخصوصا اگر این محصول در حوزه پزشکی باشد اهمیت آن دوچندان می‌شود زیرا محصولات پزشکی به طور مستقیم با سلامت جان انسان‌ها ارتباط دارند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاه بیهوشی شده است که با دانش کاملا ایرانی در کشور ساخته شده است.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان در خصوص این دستگاه دانش‌بنیان بیهوشی، گفت:‌ حدود 6 سال پیش دستگاه بیهوشی با کیفیت بسیار بالا را در کشور طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه علائم حیاتی بیمار را در تمام طول عمل مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد، اظهار کرد: دستگاه‌های بیهوشی باید بسیار قوی باشند زیرا در طول عمل تمام علائم حیاتی فرد را از جمله تنفس چک می‌کند و به همین دلیل است که باید با دانش بسیار قوی ساخته و طراحی شده باشد.
دستگاه‌های بیهوشی دانش‌بنیان نصف قیمت نمونه خارجی

مدیر این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در حال حاضر چندین بیمارستان از این دستگاه استفاده می‌کنند، گفت:‌ خط تولید دستگاه بیهوشی را‌ه‌اندازی شده است و تا به امروز 50 نمونه از این دستگاه تجاری سازی شده است.

وی در خصوص قیمت این دستگاه بیهوشی، اظهار کرد: نمونه خارجی دستگاه بیهوشی با قیمتی بسیار گران در کشور وارد می‌شود اما دستگاهی که ما تولید کرده‌ایم نصف قیمت نمونه خارجی را دارد.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: در حال حاضر دستگاه‌های بیهوشی که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار قدیمی هستند و عمر برخی از آن‌ها حتی به 25 سال هم می‌رسد؛ کاری که ما انجام دادیم این بود که در صنعت پزشکی نوآوری به وجود آوریم و دستگاه‌هایی با کیفیت بسیار بالا و ساخت کشور را بسازیم.

مطالب مرتبط