سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از داروی پادتن کووید۱۹ را صادر کرد

مقامات بهداشتی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از نخستین داروی پادتن که برای کمک به سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری کووید۱۹ به کار گرفته می‌شود، را صادر کردند.

استفاده از این دارو یک رویکرد تجربی برای مقابله با ویروسی است که همه‌گیری آن تاکنون جان بیش از ۲۳۸ هزار آمریکایی را گرفته است.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز دوشنبه مجوز استفاده از این داروی تجربی را که توسط شرکت داروسازی آمریکایی «ایلای لیلی» تولید شده است، صادر کرد. به این ترتیب این دارو می‌تواند برای برای مداوای افراد ۱۲ سال به بالا که به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند ولی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند، استفاده شود. این دارو یکبار و از طریق سرم به بیمار تجویز می‌شود.

برای اطمینان یافتن از ایمنی و مؤثر بودن این دارو باید آن را تحت چند آزمایش دیگر قرار داد. این روش مداوا مشابه همان روشی است که در مورد پرزیدنت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پس از مبتلا شدن به ویروس کرونا در ماه گذشته استفاده شد.

مطالعات شرکت «ایلای لیلی» بر روی داروی پادتن هنوز ادامه دارد. نتایج اولیه نشان داده است که این دارو ممکن است ویروس کرونا را زودتر از بین ببرد و احتمال بستری شدن بیمارانی را که علایم خفیف تا متوسط کووید۱۹ دارند، کاهش دهد. اما استفاده از این دارو برای بیمارانی که در بیمارستان بستری بودند تاثیری در شرایط‌شان نداشت.

دولت آمریکا پیشتر موافقت کرده بود تا بیشتر تولیدات اولیه داروی شرکت «ایلای لیلی» را خریداری و عرضه کند.

مطالب مرتبط