سامانه نانویی، عوامل بیماری‌زا نظیر ویروس کرونا را با استفاده از ترکیبات اکسیدکننده از بین می‌ برد

شرکت ترین تکنولوژیز (Trane Technologies) اعلام کرد که سیستم تصفیه هوا برای اتوبوس‌های عمومی راه‌اندازی می‌کند. در این سامانه نانویی، عوامل بیماری‌زا نظیر ویروس کرونا با استفاده از ترکیبات اکسیدکننده از بین می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحقیق و توسعه و به نقل از ستاد نانو، این شرکت می‌گوید سیستم مورد نظر آن‌ها ۹۸ درصد در غیرفعال کردن ویروس کرونا موثر است. بِرَند Thermo King که به شرکت ترین تکنولوژیز تعلق دارد، یک راه حل جدید تصفیه هوا برای اتوبوس‌ها است که به‌طور مداوم هوا را در حال کار تصفیه می‌کند.

به گفته مسئولان این شرکت، این فناوری تصفیه هوا به‌طور مستقل آزمایش شده و ثابت شده‌ است که ۹۸ درصد در غیرفعال‌سازی ویروس‌‌های خاص از جمله ویروس کووید ۱۹ موثر است.

کارین دی بوندت، رئیس شرکت ترموکینگ، می‌گوید: «مشتریان حمل و نقل عمومی ما نگران این موضوع هستند که پس از بازگشت به برنامه‌های عادی خود در زندگی و استفاده از حمل و نقل عمومی ممکن است دچار آلودگی ویروسی شوند. مشتریان و مصرف‌کنندگان در مورد تصفیه هوا با طیف گسترده‌ای از ادعاها در بازار روبرو هستند. ما یک راه حل آزمایش شده و تأیید شده توسط کارشناسان آزمایشگاه‌های بی‌طرف ارائه می‌دهیم که کیفیت هوای سالم‌تر را برای رانندگان و مسافران هنگام استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی فراهم می‌کند.»

راه حل اختصاصی تصفیه هوا ترموکینگ در واحد گرمایش و تهویه مطبوع اتوبوس (HVAC) ترکیب شده‌است. این فناوری از یک فیلتر، همراه با یک فناوری تمیزکننده، برای به دام‌اندازی و غیرفعال کردن ویروس‌های خاصی مانند ویروس کووید۱۹، باکتری‌ها و ترکیبات آلی فرار هنگام تبادل هوا استفاده می‌کند. به گفته مسئولان این شرکت، این فناوری به‌طور گسترده توسط یک آزمایشگاه مستقل، با استفاده از دستورالعمل‌های انجمن مهندسان گرمایشی، برودتی و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) مورد آزمایش قرار گرفته است.

دی بوندت می‌گوید: «ترانزیت اتوبوس‌های عمومی عامل اصلی ثبات اقتصادی در شهرهای آمریکا است و هر روز میلیون ها نفر با اعتماد کامل از این سیستم حمل و نقل استفاده می‌کنند.»

این سیستم تهویه جدید از فناوری اکسیداسیون فوتوکاتالیستی تقویت شده با گرافن (GPCO) به همراه فیلتر استفاده می‌کند. ذرات معلق و عوامل بیماری‌زا پشت فیلتر جمع می‌شوند در حالی که دستگاه GPCO ترکیبات اکسیدکننده تولید می‌کند که با عبور هوا از آن، این ترکیبات عوامل مختلف بیماری‌زا را غیرفعال می‌کند. گرافن عملکرد و ایمنی این فناوری را فراتر از آنچه در محصولات اکسیداسیون فوتوکاتالیستی نسل قبل ممکن بود، افزایش می‌دهد.

این فناوری محصولات جانبی مضر مانند ازن منتشر نمی‌کند و ترکیبات آلی فرار مضر مانند فرمالدئید را از بین می‌برد.

مطالب مرتبط