سمپوزیوم آشنایی با بیوانفورماتیک / پزشکی بازساختی

برگزاری سمپوزیوم آشنایی با بیوانفورماتیک در حوزه ی پزشکی بازساختی

به گزارش آردی نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، سمپوزیوم آشنایی با بیوانفورماتیک به همت انجمن سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه  الزهرا س با همکاری آزمایشگاه بیوانفورماتیک پارس سیلیکو، در روز پنجشنبه سی ام فروردین ماه سال 97 در سالن دکتر تورانی دانشگاه برگزار گردید.

این رویداد با حضور و استقبال تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه های مختلف و اساتید و نخبگان عرصه بیوانفورماتیک سراسر کشور همراه بود.

ابتدای این سمپوزیوم با سخنرانی دکتر ضرابی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا س، پیرامون معرفی بیوانفورماتیک به عنوان ابزاری قدرتمند در تحقیقات پزشکی و زیست شناسی آغاز گشت. سپس دکتر نازنین حسین خان، از محقیق و مولفین در زمینه علم بیوانفورماتیک، در سخنرانی خود به موضوع کاربرد بیوانفورماتیک در آنالیز ژنومیکس و NGS پرداختند.

در ادامه­ی مراسم دکتر محمد مهدی رنجبر، عضو موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در رابطه با طراحی و مهندسی پیشرفته دارو، واکسن و فراورده های زیستی به کمک این علم سخنرانی ایراد فرمودند.

در بخش دوم سخنرانی ها دکتر محسن نمازی از محققین بیوانفورماتیک و دارای مقام ملی ریاضی­دانان کشور، در مورد کاربرد ریاضی و علوم رایانه ای به عنوان بخش اصلی و مهم بیوانفورماتیک، و در ادامه دکتر سیدحمید آقایی بختیاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در رابطه با بررسی بیوانفورماتیکی و بایوژنز micro RNA ها و کاربرد آن در پزشکی بازساختی به ایراد سخنرانی پرداختند.

آخرین سخنران این سمپوزیوم دکتر محسن یزدانی، مدیر عامل شرکت پارس سیلیکو، بودند. ایشان به عنوان یکی از محققین در عرصه بیوانفورماتیک، چشم اندازها و بازار کار وآینده ی شغلی این علم را تشریح نموده و ضمن آن  در مورد برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی این حوزه برای دانشجویان علاقمند توضیحاتی ارائه فرمودند.

در آخرین بخش سمپوزیوم، پنلی متشکل از اساتید سخنران شکل گرفت که در آن اساتید به سوالات دانشجویان و حضار پاسخ دادند و در انتها نیز سخنانی در تکمیل سخنرانی ها و تشریح راه های موفقیت و کسب نتیجه در این رشته ارائه شد.

در حاشیه این سمپوزیوم نیز عضوگیری برای انجمن تازه تاسیس سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه الزهرا س و همچنین پیش ثبت نام برای کارگاه های آینده­ی این انجمن انجام شد.

مطالب مرتبط