سیستم ارزیابی توانایی رانندگی افراد مجروح

در دانشگاه "بوکنل" آمریکا طراحی شد

در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر، رانندگی بخشی از زندگی افراد است که بدون آن انجام برخی امور غیرممکن است بنابراین هنگامیکه به پاهای افراد جراحتی وارد می‌شود آنها امیدوارند هرچه زودتر این جراحت بهبود یابد تا بار دیگر توانایی خود را برای رانندگی کردن به دست آورند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از مدگجت، در حال حاضر یکی از مشکلات پزشکان این است که آنها روش خاصی برای اینکه دریابند فرد مجروح قابلیت کنترل ماشین را دارد یا خیر در دسترس ندارند.

اکنون دانشجویان مهندسی زیستی “دانشگاه بوکنل”(Bucknell University) آمریکا موفق به توسعه یک دستگاه برای پاسخ به این نیاز خاص گشته‌اند.

در حال حاضر اغلب چند تمرین اعم از راه رفتن، فشار دادن پا و طیف وسیعی از حرکات برای ارزیابی توانایی‌های بیماران صورت می‌گیرد اما تاکنون دستگاهی که توانایی رانندگی آنها را پس از جراحت مورد ارزیابی قرار دهد، توسعه داده نشده است.

دستگاه جدیدی که دانشجویان “دانشگاه بوکنل” توسعه داده‌اند متشکل از یک صندلی ماشین، فرمان و پدال است. پدال‌ها بسیار شبیه به پدال‌های ماشین واقعی عمل می‌کنند.

این سیستم عملکرد بیمار را برای رانندگی ارزیابی کرده و برای کمک به سنجش بیشتر از چگونگی رانندگی هر فرد پس از جراحت طراحی شده است.

در حال حاضر دستگاه مذکور در حال آزمایش شدن در مرکز جراحی ارتوپدی”Geisinger “در شهر دنویل آمریکا است. /ایسنا

مطالب مرتبط