تعیین شاخص های پایش وضعیت زیست‌فناوری

طرح “تهیه محتوا برای شاخصهای پایش وضعیت زیست فناوری در ایران” توسط کارگروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی اجرایی می شود.
به گزارش آردی نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  راهبری علم و فناوری کشور نیازمند آگاهی از وضعیت آن است. به این منظور نیاز است از طریق اندازه گیری و پایش شاخصهای علم و فناوری زیستی نسبت به این مهم اقدام شود. با توجه به تهیه “سامانه ملی پایش وضعیت زیست فناوری و نوآوری ایران” و تعیین عناوین شاخصها در این سامانه، نیاز است نسبت به جمع آوری اطلاعات شاخصها و بارگذاری و متعاقبا پایش، ارزیابی و تحلیل آنها اقدام شود. هدف از اجرای این پروژه، تهیه اطلاعات شاخصهای این سامانه است.
مخاطبین اصلی استفاده از این طرح، ستاد توسعه زیست فناوری، محققین، مراکز تحقیقاتی و سیاستگذاران علم و فناوری خواهند بود. علاقه مندان می توانند پیشنهادات و طرح های خود را تا پایان خردادماه سال جاری به ستاد ارائه کنند. متخصصان علم سنجی، زیست فناوری، آمار و مالی و افراد دارای تخصصهای سیاستگذاری علم و فناوری یا مدیریت در اولویت ارائه طرح پیشنهادی قرار دارند.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه خبری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به آدرس http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

مطالب مرتبط