شرکت اپل از محصولات جدید آی‌مک و آی‌پد رونمایی کرد

شرکت اپل در جریان یک مراسم مجازی در شهر سن رامون ایالت کالیفرنیا از محصولات جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اپل در این مراسم از آپ‌دیت یا به روزرسانی سیستم عامل «آی‌ا‌و‌اس» برای گوشی‌های هوشمند خود نیز خبر داد که با هدف افزایش حریم خصوصی کاربران در مواجهه با اهداف تبلیغاتی شرکت‌هایی مانند فیسبوک طراحی شده است.

این خبر یکی از بخش‌های برنامه‌ از پیش ضبط شده‌ای بود که به معرفی آی‌مک، آی‌پد، و چند محصول جدید دیگر این‌ شرکت پرداخت.

اپل همچنین از یک گزینه اشتراکی جدید برای پادکست‌ها، و یک گجت به نام «ایرتگ» رونمایی کرد. این دستگاه کوچک به اندازه یک سکه است، و به کلید، کوله‌پشتی، کیف، و وسایل دیگر متصل می‌شود تا بتوان در صورت نیاز، موقعیت آنها را از طریق آیفون شناسایی کرد.

Apple unveils AirTag in Cupertino
ایرتگ

به گفته اپل، صاحبان «آیفون» از هفته آینده می‌توانند با به روزرسانی سیستم عامل گوشی‌های خود، از گزینه اختیاری افزایش حریم خصوصی استفاده کنند. این شرکت پیشتر گفته بود که این به روزرسانی در بهار امسال انجام خواهد شد. در آینده نزدیک نرم‌افزار مشابهی نیز برای آی‌پد ارائه می‌شود.

افزایش حریم‌ خصوصی صاحبان آیفون به معنای از دست رفتن میلیاردها دلار از درآمدهای شرکت‌هایی مانند فیسبوک است که اطلاعات شخصی کاربران را برای تبلیغات هدفمند می‌فروشند. به این ترتیب، این شرکت‌ها که در گذشته به راحتی عملکرد صاحبان آیفون را ردیابی می‌کردند، باید پیش از نظارت و جمع‌آوری داده‌های کاربران، مجوز بگیرند.

«آی‌مک‌‌» جدید که در رنگ‌های متنوع با دوربین‌ها و بلندگوهای پیشرفته‌تر برای تماشای فیلم، شنیدن موسیقی، یا جلسات تصویری ارائه می‌شود، یکی از محصولات جدید اپل است. این آی‌مک از کیبورد مخصوصی بهره می‌گیرد، و مانند آیفون یا آی‌پد، به سیستم امنیتی تشخیص اثر انگشت برای استفاده کاربران مجهز است.

Apple’s Colleen Novielli introduces the all-new iMac lineup in Cupertino
آی‌مک‌‌

«آی‌پد پرو» با قابلیت‌های گرافیکی بهتر که از فناوری ۵جی یا نسل پنجم بهره می‌گیرد، یکی دیگر از این محصولات بود. این تبلت به کیبورد و قلم اپل متصل می‌شود و دوربین، بلندگو، و پردازشگر پیشرفته‌تری دارد.

Apple’s Raja Bose announces the new iPad Pro in Cupertino
آی‌پد پرو

گزینه جدید پادکست پولی اپل، ادامه بخشی از سیاست راهبردی این شرکت برای حضور بیشتر در عرصه هنر و سرگرمی، و کسب درآمد از کاربران است.

در حال حاضر حدود ۱.۶ میلیارد دستگاه ساخت اپل، که اکثرا در اختیار کاربران مرفه است، مشتری سرویس‌های متنوع این شرکت مانند پخش موسیقی، یا فیلم و سریال هستند.

محبوبیت این‌ سرویس‌ها و خدمات، و استقبال از محصولات اپل باعث افزایش چشمگیر ارزش این شرکت در بازار سهام شده است. در حال حاضر اپل حدود ۲.۲ هزار میلیارد دلار ارزش دارد. این رقم دو برابر بیشتر از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا است.

مطالب مرتبط