شرکت بوئینگ هواپیمایی با ۵ برابر سرعت صوت می سازد

شرکت بوئینگ از طرح اولیه هواپیمایی رونمایی کرده که می تواند با ۵ برابر سرعت صوت پرواز کند و سوخت آن احتمالا هیدروژن مایع است. این شرکت طرح اولیه خود را در کنفرانس merican Institute of Aeronautics and Astronautics ارائه کرد. طرح اولیه نشان دهنده یک هواپیمای تجاری است که می تواند با ۵ برابر سرعت صوت پرواز کند. این طرح چشم اندازی از آینده سفرهای هوایی در ۲۰تا۳۰ سال آتی فراهم می کند.

به گزارش آردی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، بوئینگ با ارائه طرح اولیه از یک هواپیمای جدید، چشم اندازی از آینده سفر با سرعت مافوق صوت  فراهم کرده است.

در حال حاضر فناوری سفرهای هوایی با سرعت مافوق صوت بسیار نوپا است و تنها نمونه موجود آن فضاپیمایی است که از زمین بلند می شود یا فرود می آید.

به هر حال این فناوری در آینده بسیار فراگیر خواهد شد. در همین راستا بوئینگ نه تنها به ساخت قطعات مکانیکی یک هواپیمای مافوق صوت علاقه دارد، بلکه تصمیم دارد کاربردهای احتمالی آن را نیز بررسی کند.

به گفته این شرکت طرح اولیه مذکور را می توان برای ساخت یک هواپیمای تجاری یا نظامی استفاده کرد. البته هنوز هیچ جزئیاتی درباره آن منتشر نشده، اما به نظر می رسد  نمونه تجاری آن قادر به حمل ۳۲ مسافر و خدمه پرواز است.

بدنه کشیده و دماغه سوزن مانند طرح بوئینگ نیز شبیه هواپیمای مافوق صوت کنکورد است. دلیل شکل خاص طراحی بدنه هواپیما برای کاهش سروصدا است. همچنین طول بخش پشتی هواپیما نشان می دهد سوخت آن احتمالا هیدروژن مایع است.

مطالب مرتبط