شرکت خودروسازی فورد روز چهارشنبه از مجموعه جدید «تیمبرلاین» خود رونمایی کرد

پس از مدتها انتظار، شرکت خودروسازی فورد روز چهارشنبه از مجموعه جدید «تیمبرلاین» خود رونمایی کرد.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان بی‌سی»، ‌نخستین خودروی این مجموعه که قابلیت حرکت در جنگل، مناطق کوهستانی، و بیابانی،‌ یا به اصطلاح «خارج از جاده» را نیز دارند، مدل شاسی‌بلند اکسپلورر (به انگلیسی: Explorer) است که از محبوب‌ترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

خودروی اکسپلورر تیمبرلاین ۲۰۲۱، دارای یک طراحی بیرونی متفا‌وت است. فاصله بیشتر کف خودرو از زمین و نصب تجهیزات اضافی برای محافظت از بدنه و قسمت‌های زیرین، از جمله ویژگی‌های مهم‌ این خودرو محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که فورد، خودروهای شاسی‌بلند دیگری نیز با ویژگی‌ها و قابلیت‌های تیمبرلاین تولید کند، ولی این شرکت توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

Staffing woes put US car industry's remarkable rebound at risk

رئیس گروه بازاریابی آمریکا و جهانی این شرکت با اشاره به داده‌های آماری که از علاقه مشتریان به ترک منزل و گردش با دوستان در طبیعت حکایت دارد، گفت که فورد با عرضه مدل تیمبرلاین، خودروهای شاسی‌بلند با توانایی‌های بیشتری را به مشتریان عرضه می‌کند.

تولید مجموعه جدید تیمبرلاین توسط فورد، در راستای افزایش فروش خودروهای شاسی‌بلند، و تقاضای بیشتر برای مدل‌هایی با توانایی حرکت در خارج از جاده صورت می‌گیرد.

ظاهر و قابلیت‌های این خودروها باعث محبوبیت زیاد آنها در میان خریداران شده است.

مدل‌های خارج از جاده گرانتر است، و معمولا با سود بیشتری نیز برای تولیدکنندگان همراه است.

خودروی اکسپلورر تیمبرلاین ۲۰۲۱ با قیمت پایه حدود ۴۶ هزار دلار فروخته می‌شود، که نسبت به مدل معمولی اکسپلورر ۱۳ هزار دلار گرانتر است.

به گفته شرکت فورد در سه سال گذشته، استفاده صاحبان خودروی اکسپلورر در خارج از جاده، ۵۶ درصد افزایش داشته است.

مطالب مرتبط