شکست در طرح «برگزیت» یا همان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، می‌تواند منجر به افزایش توجهات پیرامون بیت کوین شود

به‌ عقیده برخی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، شکست در طرح «برگزیت» یا همان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، می‌تواند منجر به افزایش توجهات پیرامون بیت کوین و بالاتر رفتن قیمت آن شود. این افزایش قیمت حتی ممکن است ارزش پادشاه ارزهای دیجیتال را به بالاترین قیمت خود در سال جاری میلادی برساند.

طبق گزارش کوین‌تلگراف و بر اساس گفته‌های نیکولاس گرگوری، مدیرعامل شرکت کامرس‌بلاک، شکست طرح برگزیت می‌تواند جایگاه بیت کوین در اقتصاد جهانی را بهبود بخشد.

چشم‌انداز شکست برگزیت سبب شده تا پوند انگلیس در برابر سایر ارزهای فیات ارزش خود را از دست دهد. همچنین روی کار آمدن بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر بریتانیا، که گفته در انتهای ماه اکتبر بریتانیا را از اتحادیه اروپا جدا می‌کند، بر تنش‌های موجود افزوده است.

جانسون در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفته بود که این کشور یا موفق به انجام این کار خواهد شد و یا با شکستی سنگین رو به رو می‌شود. گرگوری در این خصوص می‌گوید:

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نه‌ تنها باعث بروز بی‌ثباتی و تضعیف پوند به‌ نسبت ارزهای بزرگ دیگر می‌شود، بلکه با توجه به آسیب‌پذیری ارزهای فیات، می‌تواند یک بحران مالی را به‌ دنبال داشته باشد.

شکست برگزیت مساوی با پیروزی بیت کوین در اقتصاد جهانی است

برخی نیز بر این عقیده‌اند که این مسئله می‌تواند بیت کوین را به پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذاران بدل کند و در نهایت موجب افزایش قیمت آن شود.

گرگوری معتقد است که ترس کنفدراسیون صنایع بریتانیا از خروج این کشور از اتحادیه اروپا می‌تواند موجب ایجاد یک آشفتگی مالی شود و این بحران مالی جرقه‌ای برای تغییر جایگاه بیت کوین در نظام مالی جهانی خواهد بود. وی در ادامه می‌افزاید:

با آمدن سال ۲۰۲۰، انتظار می‌رود که عوام‌گرایی و بی‌ثباتی سیاسی بیشتر شود و این موضوع می‌تواند بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به پناهگاهی امن از لحاظ مالی بدل کند.

اگر بانک‌های مرکزی بار دیگر برای بهبود اوضاع به چاپ اسکناس روی آوردند، ارزهایی با عرضه محدود مانند بیت کوین می‌توانند قدرتمندتر از گذشته شوند.

«نایجل گرین» (Nigel Green)، مدیرعامل شرکت مشاور مالی شناخته‌شده‌ی deVerve، پیش‌تر ادعا کرده بود، ارزهای دیجیتال که بر اساس چارچوب‌های قانونی عمل می‌کنند، می‌توانند راه نجاتی برای سرمایه‌گذاران در دوران پسا برگزیت باشند.

مطالب مرتبط