صندلی عمودی درهواپیمای روسیه

نصب صندلی های عمودی درهواپیما های روسیه برای مسافران ایستاده

شرکت هواپیمایی روسی “پابدا” قصد دارد صندلی های عمودی برای هواپیما های جدید خود سفارش دهد که در آنها شرایط ایمنی برای مسافران ایستاده رعایت شده باشد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از اسپوتنیک، این کار برای افزایش تعداد جا و بیشتر شدن بلیت های ارزان قیمت انجام می شود.
در حال حاضر شرکت هواپیمایی “پابدا” که پروازهای ارزان قیمت در مسیر های داخل روسیه انجام می دهد، 18 فروند هواپیمای بوئینگ 737 ـ 800 در اختیار دارد و قصد دارد تا سال 2019 تعدا هواپیما های خود را به 30 برساند.
روزنامه “تلگراف” در این هفته گزارش داد شرکت ایتالیایی Aviointeriors ، نمونه اولیه جاها برای مسافران ایستاده هواپیما ها را طراحی کرده است. روی چنین صندلی هایی نمی توان نشست و فقط می توان به آنها تکیه کرد.

طراحی صندلی ایستاده برای هواپیما + عکس

طراحی خاص این صندلی امکان کاهش فاصله بین ردیف‌ها و جایگذاری تعداد صندلی بیشتر تا 20 درصد نسبت به حالت عادی را فراهم کرده است که سود بیشتری را نصیب ایرلاین ها خواهد کرد.

به علاوه وزن این صندلی‌ها به نسبت صندلی‌های معمولی در پروازهای اقتصادی (اکونومی) 50 درصد کمتر است.

ساخت این صندلی از صندلی سوارکاری الهام گرفته‌شده است. این نکته که سوارکارها ساعت‌های طولانی روی زین اسب می‌نشینند و بدون خستگی سوارکاری می‌کنند از نکاتی بود که در طراحی این صندلی مد نظر گرفته شد.

این صندلی‌ها به دلیل دارا بودن بالشتک ضخیم‌تر، امکان حرکت مسافران در جهت عمودی و امکان مانور بیشتر نسبت به صندلی‌های معمولی راحت‌تر هستند.

این صندلی از سقف کابین تا کف کابین امکان حرکت عمودی دارد و به این ترتیب مشکل خستگی پا که در پروازهای معمولی وجود دارد برطرف خواهد شد.

صندلی skyrider

باوجوداینکه هنوز تا زمانی که بتوان این صندلی‌ها  را به‌اندازه کافی راحت برشمرد زمان زیادی فاصله‌داریم اما در حال‌حاضر کمپانی سازنده معتقد است این صندلی‌ها برای فواصل کوتاه به‌اندازه کافی راحت است

مطالب مرتبط