ضدعفونی‌ کردن سطوح با اشعه UV

محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان کشور دستگاه‌های ضدعفونی کننده UV را برای ضد عفونی کردن سطوح عرضه کردند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا سجاد آغاسی‌زاده، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به افزایش تقاضا برای انواع دستگاه‌های ضد عفونی کننده سطوح و محیط پس از همه‌گیری ویروس بیماری کووید ۱۹، گفت: بر این اساس در این شرکت اقدام به تولید این دستگاه‌ها کردیم ولی یکی از جمله مشکلات مصرف کنندگان به ویژه مصرف کننده بزرگ و سازمانی برای بهره برداری از این تجهیزات، هزینه مصرف جاری نسبتاً بالای آن است.

وی ادامه داد: یک دستگاه ضد عفونی کننده پاششی بزرگ به روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر محلول پایه الکل نیاز دارد که با توجه به قیمت بالای الکل، این مساله هزینه‌‎ها را افزایش می‌دهد. از این رو واحد R&D این شرکت بر روی نوع و روش پاشش و محلول مطالعات وسیعی انجام داد تا با افزایش ماندگاری محلول معلق در هوا و نحوه پاشش، نیاز دستگاه به محلول مورد استفاده کاهش یابد و صرفه اقتصادی استفاده از آن افزایش یابد.

آغاسی‌زاده دستگاه ضد عفونی کننده UV را از دیگر محصولات این شرکت دانست و یادآور شد: این دستگاه که در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود، به جای محلول برای ضد عفونی کردن سطوح از اشعه استفاده می‌کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی، به گفته این محقق، میزان پاک‌کنندگی این دستگاه به مراتب بالاتر از دستگاه‌های معمولی پاششی است و به دلیل آسیب رساندن به پوست دست، تنها برای ضد عفونی کردن تجهیزات استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط