طراحی لباس های نفیس از سیم های برق دور ریخته شده

استفاده نوآورانه از سیم های برق دور ریخته شده توسط الکساندرا سیپا ، طراح مد رومانیایی مستقر در انگلستان که با استفاده از آنها سبک جدیدی را در طراحی لباس ها و لوازم جانبی پایه گذاری کرده است. سیپا ۲۳ ساله است و به تازگی فارغ التحصیل مد از دانشگاه مرکزی سن مارتینز لندن است.
او پس از چندین بار شکسته شدن هندزفری هایش ایده این پروژه را به ذهنش رسید. قبل از ساختن این لباس های منحصر به فرد ، او شروع به جمع آوری سیم های برق دور افتاده از محل یک پروژه ساخت و ساز در محل کار عموی خود و یک مرکز بازیافت محلی کرد.
وی با پایبندی به ریشه های خود از فنون سنتی رومانیایی بهره برد و نام این پروژه را “استتار رومانیایی” گذاشت.
سیپا گفت که مجموعه دانش هایی که در سال های گذشته کسب کرده است انگیزه او برای استفاده از زباله برای ایجاد یک پارچه لوکس و ابتکاری بود. وی برای تولید پوشاک و لوازم جانبی از سیم از روش های ترکیبی متعدد ساخت توری همچون روش های سنتی رومانیایی و تکنیک های محبوب غربی استفاده کرد.
مجموعه وی که از سیم های بازیافتی ساخته شده است شامل یک لباس، کت، رویه کوچک، جلیقه، کیف و چندین اکسسوری دیگر است که قصد دارد همچنان این مجموعه را گسترش دهد.
میراث رومانی نقش بسزایی در کارهای سیپا دارد. وی گفت که مفهوم مجموعه خود را از فرهنگ سختکوشی رومانیایی و تضاد شدید زنانه الهام گرفته و همچنین تشویق های مادربزرگش پس از تماشای کار او با زباله ها الهام بخش او بوده است. او امیدوار است که پروژه هایی مانند مجموعه وی با پرداختن به مسئله رو به رشد زباله های الکترونیکی منجر به تغییرات مثبت زیست محیطی شود.
زباله ها در حال تبدیل شدن به یک مشکل جهانی و زیست محیطی هستند و بزرگترین منبع در حال رشد این زباله ها، زباله های الکترونیکی است که در سال ۲۰۲۰ به ۵۰ میلیون تن در سراسر جهان رسیده است و کمتر کسی در مورد تغییر جهت در برنامه ریزی تولید شرکت های فناوری صحبت می کند.
سیپا با تصدیق مسائل صنعت مد می گوید که یکی از بدترین صنایع در رابطه با شرایط آب و هوایی، صنعت مد است که او از جوانی عاشق آن بوده است. لباس های طراحی شده از زباله های در گردش در جلوگیری از تأثیرات مخرب زیست محیطی بسیار کمک خواهد کرد.
از آنجا که وی معتقد است “نوآوری و طراحی مداوم و نساجی پایدار دست به دست هم می دهند”، امیدوار است که در یک خانه مد بزرگ و مشهور کار کند. تا آن زمان ، او به آزمایش لباس های توری خود با سیم های الکتریکی و برق ادامه خواهد داد و اینکه چگونه می توان آن ها را با استفاده از ماشین آلات صنعتی تولید کرد و کاربردهای آن را به عنوان پارچه فراتر از یک لباس معولی گسترش داد.

منبع: وبسایت نساجی دات کام

مطالب مرتبط