«فایند اکس3 پرو» نخستین گوشی هوشمندی است که دو دوربین 50 مگاپیکسلی دارد

اوپو پس از تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در چین، از جدیدترین و بهترین نمونه محصول گوشی هوشمند خود به نام «فایند اکس۳ پرو» (Find X3) رونمایی کرده است. بنابر اعلام اوپو، فایند اکس۳ پرو (Find X3) نخستین گوشی هوشمندی است که دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی دارد، یک دوربین با عدسی زاویه باز و دیگری لنز سوپر واید (عدسی با زاویه دید فوق‌العاده گسترده‌) است که با حسگر جدید سونی به نام آی‌ام‌اکسIMX) ۷۶۶) تلفیق شده است. این گوشی همچنین یک لنز تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی و یک میکرولنز ۳ مگاپیکسلی دارد و چیدمان آن‌ها هم به شکلی است که به طور شگفت‌انگیزی به آیفون ۱۲ پرو اپل شباهت دارد.

اگرچه که به جای فرورفتگی و شکاف مشهور در اپل، فایند اکس۳ پرو پرو یک حفره کوچک برای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در قسمت سمت چپ بالای صفحه نمایش خود دارد، این صفحه نمایش دارای وضوح تصویر۳۲۱۶ در۱۴۴۰ پیکسلی است و برای انجام بازی‌ها، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی دارد. [نرخ تازه‌سازی یا بسامدِ تازه‌سازی به سرعتی گفته می‌شود که تصویر بر روی صفحه نمایش در هر ثانیه به‌روزرسانی می‌شود.]

فایند اکس۳ پرو همچنین تراشه اسنپدراگون ۸۸.۵جی کوالکام با رَم (حافظه با دستیابی تصادفی) ۱۲ گیگابایتی و رام (حافظه فقط خواندنی) ۲۶۵ گیگابایتی دارد. همچنین باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس برخوردار است. اپو همچنین دو دستگاه مشابه اما پایین‌ترفایند اکس۳ پرو را نیز بیرون داده است:  فایند اکس۳ نئو و فایند اکس۳ پرو لایت.

تفاوت اصلی بین این گوشی‌های هوشمند همان چیزی است که انتظارش را دارید: وضوح تصویر کمی پایین‌تر (۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل) و تنظیمات متفاوت در دوربین. فایند اکس۳ نئو از همان دوربین پنجاه مگاپیکسلی زاویه باز برخوردار است اما دوربین  لنز سوپر واید آن (عدسی با زاویه دید فوق‌العاده گسترده‌) ۱۶ مگاپیکسلی است، در کنار تله فوتوی سیزده مگاپیکسلی و یک دروبین با لنز ماکرو دو مگاپیکسلی.

فایند اکس۳ لایت، یعنی ارزان‌ترین آن‌ها یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دارد، یک دوربین زاویه باز ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین با لنز ماکرو ۲مگاپیکسلی و یک دوربین مونوکروم ۲مگاپیکسلی. به جای تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، در این نسخه‌ها به ترتیب از تراشه‌های اسنپدراگون ۸۶۵ و  ۷۵۶جی استفاده شده است که برای دستگاه‌های با اندروید ۱۱ با سیستم عامل کالر او‌اس(ColorOS) در قسمت بالا قرارداده شده‌اند.

مگی ژو، مدیر بخش اروپای غربی اپو در اظهاراتی بیان داشت: «گوشی هوشمند فایند اکس۳ پروی ما، گل سرسبد محصولات ماست که عملکرد ثبت عکس با قابلیت بالا را در کنار یک طراحی عالی و  منحصر به فرد، در کنار هم دارد. با معرفی این مجموعه، تمرکز ما بر یاری‌رسانی به مشتریان بود که رنگ را به زندگی‌شان بیاورند و آن‌ها را بر سر ذوق بیاوریم که از این امکانات با جدیدترین فناوری‌ها استفاده کنند.»

اعلام خبر جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت، در حالی صورت می‌گیرد که اپو از رقبای خود مانند اپل، شیائومی و هوآوی پیشی می‌گیرد و به پرفروش‌ترین نشان تجاری گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل می‌شود. این نشان تجاری چینی که مالک آن شرکت الکترونیکی «بی‌بی‌کی»(BBK) است، همان غول صاحب وان پلاس (OnePlus) است که بیست و یک درصد از بازار بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند را در جهان به خود اختصاص داده است.

Oppo Find X3 Pro Leak Tips Specifications, Design, Quad Rear Camera Details  | Technology News

فایند اکس۳ پرو در روز چهاردهم آوریل در دسترس قرار خواهد گرفت و با قیمت ۱.۰۹۹ پوند شروع خواهد شد، فایند اکس۳ نئو با قیمت ۶۹۹ پوند و فایند اکس۳ لایت نیز با قیمت ۳۷۹ پوند.

مطالب مرتبط