فناوری NFC با کلیدهای رایج خودرو جایگزین می شود

کنسرسیوم  استانداردهای  فناوری اعلام کرده که به زودی فناوری NFC را جایگزین استفاده از کلیدهای رایج ماشین یا همان سوئیچ خودرو خواهد کرد. رواقع فناوری NFC به شما اجازه می دهد تا با سیستم های سنتی خداحافظی کنید. برای مثال لینکولن آویاتور یکی از اتوموبیلهای نسل آینده است که به زودی این سیستم را جایگزین خواهد کرد و کاربران را به شیوه ای جدید از باز و بسته کردن درهای خودرو راهنمایی می کند. در روش جدید، تلفن های همراه جایگزین سوئیچ ها می شوند و در نتیجه حتی استاندارهای خودرو نیز تغییر می کنند.
به گزارش آردی نیوز به نقل از سرویس آی تی انتخاب، اگرچه این روزها استفاده از سوئیچ برای باز و بسته کردن درهای خودروها رواج دارد. اما به زودی قرار است استفاده از فناوری و موبایل جایگزین روش سنتی شود.

این سیستم حتی می تواند شامل روش های روشن و خاموش کردن خودرو و حرکت نیز باشد. ککه این فناوری از یک سیستم امنیتی مطمئن موسوم به  “Trusted Security Manager” استفاده می کند.این سیستم برای تضمین امنیت کلید های دیجیتال در دستگاه کاربر استفاده می شود.

کنسرسیوم ارتباطات خودرو با  شرکت های خودروسازی آئودی، بی ام و ، جنرال موتورز، هیوندای و فولکس واگن و البته  شرکت های فناوری مانند اپل، سامسونگ، ال جی و پاناسونیک،همکاری می کند.

. تعدادی از خودروسازان نیز وعده داده اند که وسایل نقلیه خود را با استفاده از تلفن به جای یک کلید،  پشتیبانی کنند.این کلیدها می توانند اشتراک گذاری خودرو را آسان تر کنند، زیرا مستاجرین نیازی به دریافت کلیدهای فیزیکی برای قرض دادن وسیله نقلیه  ندارند. / سی نت

مطالب مرتبط