قالب ها و ساختارهای تجارت الکترونیک پوشاک

فروشگاه های آنلاین پوشاک در هند در حال خود آرایی هستند. بسیاری از بازیگران بزرگ عرصه مد مانند فروشندگان جزء و طراحان مستقل در بازار آنلاین حضور دارند. در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی نه تنها به فروش لباس های آماده به صورت آنلاین روی آورده اند، بلکه تجارت پوشاک به شکل های مختلفی صف آرایی کرده تا بتواند تجربه جدیدی را برای مصرف کنندگان نهایی فراهم کند. همزمان با آنها کارآفرینان جدیدی نیز در این حوزه وارد شده اند و با کمک راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و اینترنت به دنبال کشف چیزهای جدید هستند. بسیاری از کسب و کارهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک فقط بر روی محصولات بازار هدف تمرکز می کنند تا بهترین محصولات و طرح های مختلف مختص به یک ویترین خاص را براساس معیارهای مشتریان به آنها عرضه نمایند.

قالب ها و ساختارهای تجارت الکترونیک پوشاک - کسب و کار نساجی, فروشگاه آنلاین لباس, فروش پوشاک, تجارت پوشاک

آیا علاقه مند به تجارت آنلاین پوشاک هستید؟ پس به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درباره قالب های مختلف تجارت الکترونیک پوشاک و ساختارهای این تجارت با ما همراه باشید.

قالب های مختلف تجارت الکترونیک پوشاک

 

۱- کسب و کارهای دارای سایت های تجارت الکترونیک اختصاصی و فروش طرح ها براساس ارسال کاتالوگ های اینترنتی

این نوع از کسب و کارهای اینترنتی یا موجودی کالای (پوشاک) فروشگاه شان را از بیرون تامین کرده و یا خود موجودی فروشگاه شان را تولید می کنند. اکثر برندهای بین المللی به سمت این نوع از تجارت الکترونیکی پوشاک رفته اند. به عنوان مثال می توان به سایت های Trendin.com و Yellowfashion.in اشاره کرد. بسیاری از تولید کنندگان (صادرکنندگان) فعلی پوشاک با معرفی برند خود و فروش آنلاین محصولاتشان به این بازار آنلاین پیوسته اند.

قالب ها و ساختارهای تجارت الکترونیک پوشاک - کسب و کار نساجی, فروشگاه آنلاین لباس, فروش پوشاک, تجارت پوشاک

۲- صاحبان کسب و کارها استفاده کننده از خدمات شخص ثالث برای ایجاد فروشگاه آنلاین یا سیار و فروش طرح ها

سایت هایی مانند Shopify.com و zepo.in به فروش محصولات فروشگاه های آنلاین کسب و کارهای (برندهای) خرد کمک کرده و به آنها خدمت رسانی می کنند. در واقع این کارگزاران مسئولیت خدمات مرتبط با درگاه های پرداخت بانکی و حمل کالاهای این گونه فروشگاه ها را برعهده می گیرند. در این حالت ممکن است تبلیغ و بازاریابی محصولات نیز توسط همین کارگزارها انجام شود. اگر قصد دارید در این زمینه کارآفرینی کنید می توانید فروشگاه آنلاین خود را با استفاده از قالب ابزارهای آنلاین بسازید.

۳- بازار آنلاین

برای دستیابی به طیف گسترده ای از مشتریان می توانید بازار آنلاین را انتخاب کرده و از طریق آن محصولات پوشاک خود را بفروشید. وب سایت هایی مانند Flipkart، Amazon India، Snapdeal و Shopclues تنها چند نمونه از بازارهای آنلاین هستند. در ضمن می توانید پوشاک تولیدی خود را از طریق درگاه های عمده تجارت الکترونیکی نیز به فروش برسانید. بسیاری از تولید کنندگان خرد که سایت تجارت الکترونیک ندارند ولی قادرند به صورت آنلاین محصولات خود را بفروشند، برای فروش محصولات خود بازارهای آنلاین را انتخاب می نمایند. حتی برندهای بزرگ نیز از این بازارهای آنلاین برای فروش محصولات خود استفاده می کنند.

۴- فروشگاه های اینترنتی چند برندی

یک سری از سایت های تجارت الکترونیک وجود دارند که فقط محصولات مد (عمدتاً پوشاک) برندهای مختلف موجود را به فروش می رسانند. در این زمینه می توان به سایت های Jabong (محصولات مد) و Myntra اشاره کرد.
راه های دیگری نیز برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین برای فروش پوشاک وجود دارد. در این مقاله چند ایده تجاری نیز مطرح می گردد که نه تنها در زمینه فروش پوشاک به کار خواهند آمد، بلکه مشتری را نیز درگیر طرح های دیگر محصولات می کنند.

۵- چاپ سفارشی تی شرت

در این قالب تجاری، سایت به مشتری اجازه می دهد که طرح تی شرت (به منظور چاپ و گلدوزی طرح بر روی تی شرت، ژاکت یا سایر لباس ها) را بارگذاری کرده و ویرایش کند، و از بین رنگ های موجود، رنگ زمینه لباس را انتخاب نماید. شرکت تجارت الکترونیک، طرح مورد نظر را بر روی یک تی شرت بدون طرح چاپ کرده و برای مشتری ارسال می کند.

۶- لباس زنانه سفارشی

وب سایت Eshakti یک سایت تجارت الکترونیک با یک ساختار کاملاً متفاوت است. بازار اصلی این وب سایت ایالات متحده است، اما لباس ها در هندوستان تولید می شوند و فقط در زمینه تولید لباس زنانه در دسته بندی های مختلف کار می کند.
ساختار این کسب و کار (یا روند کار آنها) به صورت زیر است:

  • خریداران / کاربران نهایی طرحی را از مجموعه eShakti انتخاب می کنند.
  • مشتری اندازه های خود را وارد می نماید.
  • مشتری در صورت تمایل طرح را سفارشی می کند.
  • وب سایت E-Shakti با کمک تامین کنندگان خود لباس را آماده می نماید.
  • مشتری طی ۱۲ تا ۱۸ روز لباس خود که به صورت سفارشی طراحی شده است را دریافت می کند.

قالب ها و ساختارهای تجارت الکترونیک پوشاک - کسب و کار نساجی, فروشگاه آنلاین لباس, فروش پوشاک, تجارت پوشاک

۷- مشتری ها خود نوعی فروشنده هستند

ساختار این کسب و کار به صورت زیر است:

  • این سایت از مشتری می خواهد که یک تی شرت (با یک طرح چاپی) را طراحی کرده و چند عدد از آن را سفارش دهد. سفارش تکی پذیرفته نمی شود.
  • مشتری می تواند طرح خود را تبلیغ کرده و خلق کند و با خریدار ارتباط برقرار نماید. آنها می توانند از طریق تبلیغ و راه اندازی یک کارزار، طرح خود را به اعضای شبکه بفروشند. 
  • مشتری قیمت فروش محصول را تعیین می نماید و به واسطه این فروش پروفایلش ارتقا پیدا می کند.
  • مشتری مسئول فروش طرحی است که در حال تبلیغ آن است.

۸- تی شرت سفارشی مبتنی بر اپلیکیشن Snaptee

Snaptee اولین اپلیکیشن تلفن همراهی است که خریداران / مشتریان را قادر می سازد که تنها با چند ضربه بر روی تلفن خود، تی شرت های سفارشی خود را بسازند.
ساختار این کسب و کار عبارتست از:

  • مشتری اپلیکیشن تلفن همراه snaptee را دانلود می کند.
  • آنها تصویر / عکس تی شرت خود را طراحی می کنند و یا می توانند تصاویر دلخواه خود را از گالری تلفن همراهشان انتخاب نمایند.
  • شرکت Snaptee طرح را چاپ کرده و برای مشتری ارسال می کند.
  • مشتری می تواند طرح خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

قالب ها و ساختارهای تجارت الکترونیک پوشاک - کسب و کار نساجی, فروشگاه آنلاین لباس, فروش پوشاک, تجارت پوشاک

بیشتر بخوانید:
منبع: وبسایت نساجی
مطالب مرتبط