كشف نيروی بخار آب توسط “دنيس پاپن” طبيعي‏دان فرانسوی (1707م)

پاپن نخستین بار درتاریخ صنایع ازقوّه بخاربرای ایجاد حرکت درموتور ماشین استفاده کرد. ماشین بخارپاپن اولین وسیله بخاری محسوب می شود که براساس آن بعدها اتومبیل و کشتی بخاری ساخته شد.

در مورد او اغلب نوشتن که او خیلی زود به دنیا آمد – در طول جنگ های مذهبی از اصلاحات، او در دادگاه است. او به نور ظاهر شد حداقل یک صد سال بعد – استعداد و انرژی خود را از مزایای بیشتری برای رفاه انقلاب صنعتی به ارمغان بیاورد.

” alt=”” aria-hidden=”true” />پاپن دنی اما این امر بدون مردم مثل پاپن آمده است؟ دنیس – کسی که در پایان قرن هفدهم به سرعت بخشیدن به پیشرفت های فنی بسیار بیشتر از اکثر.

ها THE-دکتر رو-فیزیکدان

مرکز لوار و شر – زادگاه او یک شهر کوچک واقع در نزدیکی Shiten بلویس بود. پدر او – مشاور سلطنتی دنی پاپن (دنیس کردم نام خود را). دانشمند آینده متولد شده است دقیقا شناخته شده نیست، اما یکی است که در شرح حال نشان داد – 1647 اوت 22 – از تاریخ غسل تعمید. اعتقادات مذهبی خانواده پاپن متعلق به پروتستان – شاخه فرانسوی پروتستان.

که شناخته شده به عنوان فیزیکدان معروف فرانسوی دنی پاپن آموزش غیر هسته ای دریافت شد. در خانواده مادر من – Madlen پینو – همه به طور سنتی مرد دکتر شوند و پسر بزرگش، او است برای دریافت آموزش پزشکی. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه یسوعی در 1661 او به مطالعه امور پزشکی در دانشگاه آنژو آغاز شد.

معلمان و همکلاسی های دنیس به زودی متوجه شد که دارو او را حمل به مراتب کمتر از ریاضیات و فیزیک. آنها می توانند شور و شوق و بدیهی برای آزمایش های فیزیکی، که پاپن نشان داد مشاهده کنید. دنیس برخی از مشکلات با انتشار از دانشگاه داشت، و صدور گواهی اتمام دوره برای او مدارا آشکار آشکار شد. با این حال، او در پاریس می رسد در 1،670 با هدف شروع یک کار به عنوان یک دکتر است.

دستیار HRISTIANA GYUYGENSA

همانطور که مرسوم است، او توصیه نامه برای کمک تماس بگیرید در حل و فصل در پایتخت. ماری Charron، از نوادگان همان مکان که پاپن – یکی از آنها به همسر یک مقام سلطنتی، ژان باپتیست کلبرت گرفت. دنیس در طول یک مکالمه با شوهرش ابراز تمایل خود را به شرکت در تحقیقات، و او خوش شانس بود. کولبرت به نمایندگی از پادشاه یک گروه کار با مشارکت دانشمندان معروف Hristiana Gyuygensa، که نیاز به یک دستیار سازمان یافته است. دنیس شوق و ذوق این صورت گرفت. ” alt=”” aria-hidden=”true” />

او شروع به کمک به آزمایش هویگنس با خلاء، که پس از آن که علاقه مند به هلندی معروف بود. به طور خاص، او کامل پمپ هوا، که با کمک یک فضای خلاء با استفاده از دریچه خاصی ایجاد شده بود، برای اولین بار. او در سال 1674 یک کتاب پاپن “آزمایش جدید با پوچی”، اختصاص داده شده به اثرات محیطی بدون جو و هوا بر روی گیاهان و موجودات زنده منتشر شده است. کار پاپن و پمپ خود رابرت بویل، یکی از بنیانگذاران انجمن سلطنتی انگلستان، که فرانسوی در لندن دعوت آگاه شد.

پاپن در انگلستان

رابرت هوک – از 1676-1681 او در لندن با بویل با دیگر دانشمندان برجسته کار می کرد، در همکاری نزدیک، و بعد. آن را فراهم می انجام آزمایش به مطالعه خواص گازها، به طور همزمان در پروژه های خود مشغول اند. ” alt=”” aria-hidden=”true” />فیزیکدان دنی پاپن

“هاضم جدید، و یا وسیله ای برای نرم کردن استخوان” – – نمونه اولیه از اجاق گاز فشار مدرن و اتوکلاو برای عملیات حرارتی از مواد مختلف در سال 1679 او اختراع خود را ارائه شده است. هنگامی که در حال توسعه این دستگاه او با استفاده از دانش او به عنوان یک فیزیکدان دریافت کرده بود. دنی پاپن پیشنهاد به هنگام استفاده از گوشت پخت و پز افزایش فشار ناشی از حرارت. دیگ او – یک کشتی با یک پوشش است، که با پیچ بسته، که اجازه می دهد تا برای تنگی. پوشش قرار داده شد دریچه وزن بار، اجازه می دهد به بازی کردن فشار بیش از حد.

اما مخترع متحمل یک شکست – دیگ بخار خود را برنامه های عملی یافت نشد. پیچ چفت و بست آن مشکل استفاده کنید، ناتوانی در به سرعت انتشار همه هوا و بعد از پخت و پز پایان جبران افزایش در زمان – تا به حال برای خنک کننده به برداشتن پوشش صبر کنید. مدل کار از اجاق گاز فشار تنها پس از بیش از دو قرن است.

مشقات اروپا

در سال 1681 او به ایتالیا در دعوت از جیووانی آمبروسیو Sarotte، رئيس جمهور از آکادمی ونیز علوم، که خواب به آن اهمیت، شبیه به یکی که آکادمی پاریس و انجمن سلطنتی لندن بود را سفر کرد. اما تلاش های خود هنگامی که او بودجه را از دولت رد شد نقش برآب شد. ” alt=”” aria-hidden=”true” />

در اروپا تشدید آزار و اذیت پروتستان، اما به دلیل لغو قوانین لویی چهاردهم حمایت از حقوق از پروتستان، پاپن فرصت برای بازگشت به میهن خود از دست داده است. با 1684 برای 1687 او در لندن کار می کرد، سپس به آلمان نقل مکان کرد، و دارای موقعیت از استاد ریاضیات در دانشگاه ماربورگ. او تصمیم می گیرد وجود دارد به ازدواج پسر عموی او، که در فرانسه از آزار و اذیت فرار کرده بودند و یک زن بیوه با یک دختر جوان را در آغوش او را ترک کرد.

مخترع موتور بخار

در 1690 او به چاپ شرح دستگاه برای پمپاژ آب، که برای اولین بار مورد استفاده قرار موتور بخار. اختراع موتور، با استفاده از قدرت بخار، آن را باعث تجربه به دست آمده در طول کار خود را در هاضم. او سپس احساس نیروی قدرت اول بخار گرم می شود. جزئیات طراحی در بسیاری از در این دوره از مکاتبه با گوتفرید لایبنیتس روشن شده است، در بحث در تعداد زیادی از مشکلات علمی نظری و عملی که این دانشمند بزرگ را با او منجر شده است. دنی پاپن اول مورد استفاده قرار پخت و پز بخار گرم در یک ظرف جداگانه – گلدان – و شیر اطمینان، در بسیاری از ساخته شده با استفاده از یک موتور بخار واقعی است. دانشمندان پیشنهاد به استفاده از درایو خود را برای چرخ دستی های خود رو و قایق، قادر به حرکت به سرعت در برابر فعلی، با استفاده از چرخ دست و پا زدن.

ایده کشتی بخار رودخانه نرنجاندن تیم قدرتمند از حامل های رودخانه ای که یک رقیب قوی در کشتی، که در حال توسعه دنی پاپن دیدم. تصویری از یک دانشمند در زمینه کشتی خود رو، از بین می برد یک جمعیت از قایقرانان و قایقرانان اغلب در کتاب های تاریخ منتشر شده، اگر چه اطلاعات قابل اعتماد در مورد این واقعیت است حفظ نشده است.

پاپن پیشرفته و دیگر برجسته برای که ایده های زمان بوده است. در میان آنها – کوره های ذوب شیشه ای جدید، اصلی Ballista به – اتهام تفنگ برای پرتاب مسافت های طولانی، از جمله با استفاده از هوا (نمونه اولیه از راکت انداز). میراث او – زیردریایی، اصل عمل یک انفجار کوره، استفاده خلاء موجود را برای ذخیره سازی طولانی مدت از مواد غذایی، یک پمپ گریز از مرکز.

مطالب مرتبط