محققان اصفهانی موفق به ساخت گیت بومی شدند

محققان یک شرکت دانش بنیان اصفهانی موفق به طراحی و ساخت گیت تمام ایرانی شدند که به راحتی چهار نفر به صورت همزمان می‌توانند از آن عبور کنند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا مدیر فروش یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: کنترل تردد و مدیریت اطلاعات پرسنلی همواره یکی از دغدغه های مجموعه های اداری، صنعتی، آموزشی و… است و در راستای این نیاز تکنولوژی های مختلفی پا به عرصه نهاده اند.

ابراهیمیان گفت: کنترل تردد به شکل سنتی اش (سخت افزاری) تنها یک پاسخ عملی برای تعدادی معدود از درها است، زیرا پیچیدگی نصب و سیم کشی زیاد و تو در توی آن موجب افزایش هزینه اجتناب پذیر می شود و به عنوان یک راه کار جایگزین، سازمان ها خواستار سیستمی هستند که بتواند تا حد امکان درهای زیادی را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: گیت کنترل تردد کاملا بومی است و به صورت شاخه‌ای و تمام استیل طراحی شده است. این محصول، ازموتورهای الکتریکی استفاده نمی­کند و مکانیکی است. ریدر آن مایفر است که البته قابل تعویض و ارتقاء نیز است. در این گیت ورودی از اثر انگشت و کارت برای تردد استفاده می‌شود.

ابراهیمیان با بیان اینکه شکل ظاهری نمونه اولیه هنگام تولید حالت کارگاهی داشت، تصریح کرد: محصول اولیه بسیار بزرگ بود، اما ظرفیت عبور چهار نفر را داشت.

مدیرفروش شرکت دانش بنیان رایانه امین اظهار کرد: این محصول برای شرکت­ها و اماکنی مانند ادارات ،محیط ورزشی،استخر­ها و… که با تردد زیاد افراد ارتباط دارند، مناسب است.

وی اضافه کرد: محصول دوم این شرکت ساعت حضور و غیاب “نیما” که نمونه اولیه آن لمسی است و با ثبت اثر انگشت و یا کارت کار می کند. این محصول برای ضبط اطلاعات از خروجی شبکه و رم استفاده می­کند.

ابراهیمیان گفت: سومین “اکسس کنترل تحت شبکه” است که از آن برای کنترل ورود و خروج از در­های ادارات یا اماکن به وسیله کارت استفاده می‌­شود.

مطالب مرتبط