موسسه”MIT” از جدیدترین مینی ربات خود موسوم به مینی روبات یوزپلنگ رونمایی کرد

موسسه”MIT” از جدیدترین مینی ربات خود موسوم به مینی روبات یوزپلنگ رونمایی کرد. این مینی روبات جذاب می تواند قابلیت های متعدد حرکتی را نشان دهد.

این روزها روبات ها روندی صعودی را طی می کنند و هر روز شاهد روبات هایی قدرتمند تر در حوزه طراحی و اجرا هستیم. موسسه MIT نیز یکی از برترین موسسات در حوزه تولید روبات ها است که اخیرا از نسل سوم روبات های یوزپلنگ خود موسوم به مینی روبات یوزپلنگ رونمایی کرده است.

شاید بتوان برجسته ترین ویژگی این روبات را توانایی ویژه روبات در حرکات دانست. این روبات به راحتی می پرد، حرکت می کند و واکنش نشان می دهد. همانطور که اشاره شد، پیش از این نیز نسخه های بزرگ تری از این روبات رونمایی شده است، اما نکته مهم در خصوص این یوزپلنگ مینیاتوری بودن و حرکات سریع و کاملش است.

این یوزپلنگ کوچک تنها 20 پوند وزن دارد (9 کیلوگرم) اما هنوز هم می تواند یک تعقیب کننده حرفه ای و روباتی قوی تلقی شود. برای مثال به راحتی لگد می زند، می پرد و واکنش نشان می دهد. این روبات حتی می تواند روی زمین غلت بزند.

ین روبات چهارپا یک ژیمناستیک کار عالی است که می تواند سخت ترین حرکات را نیز انجام دهد. طراحی این مینی یوزپلنگ یادآور روبات تیم بوستون داینامیک موسوم به “SpotMini” است.

سرعت حرکت این مینی روبات جذاب تقریبا 2 برابر یک انسان معمولی است./انتخاب

مطالب مرتبط