مچ‌بندی برای پیشگیری از گسترش کروناویروس

یک استارتاپ، نوعی مچ‌بند ابداع کرده که از تماس دست کاربر با صورت پیشگیری می‌کند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از تک‌کرانچ، یکی از راه‌های مهم پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، خودداری از لمس کردن صورت است زیرا با لمس کردن صورت توسط دست‌های آلوده، ویروس به غشاهای مخاطی منتقل می‌شود و فرد را بیمار می‌کند.

 یک استارتاپ موسوم به “اسلایتلی روبوت” (Slightly Robot)، مچ‌بندی ابداع کرده که می‌تواند از تماس‌های مضر دست با صورت پیشگیری کند.

اسلایتلی روبوت، در اصل این مچ‌بند را برای کمک به افرادی ساخته بود که به “اختلال موکنی” (Trichotillomania) دچار هستند اما این استارتاپ به تازگی مچ‌بند خود را دوباره طراحی کرده است. این مچ‌بند موسوم به “ایموتاچ” (Immutouch) طوری طراحی شده که اگر کاربر صورت خود را لمس کند، با لرزش به او هشدار می‌دهد. کاربر می‌تواند این مچ‌بند را طوری تنظیم کند که اگر خواست به صورت یا چشم خود دست بزند، به او هشدار دهد.

ایموتاچ، یک اپلیکیشن همراه دارد که به کاربر در ردیابی روند پیشرفت خود و دوری از آلودگی کمک می‌کند.

هدف از ابداع این مچ‌بند، نشان دادن واکنش نسبت به لمس کردن صورت است تا مغز بتواند بازخورد منفی را نسبت به این کار دریافت کند و تمایل به لمس کردن صورت را کاهش دهد.

“متیو تولز” (Mattew Toles)، از بنیان‌گذاران این استارتاپ گفت: برای پیشگیری از گسترش کروناویروس، باید همه افراد در همه گروه‌های سنی همکاری کنند. هدف ما این است تا برای کمک به این همکاری، تجهیزات منحصر به فردی را ارائه دهیم. /ایسنا

مطالب مرتبط