نخستین جشنواره صنایع خلاق برگزار می‌شود

نخستین جشنواره صنایع خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، مهرماه سال جاری در زاهدان برگزار می‌شود. نخستین “جشنواره صنایع خلاق”  به همراه رویداد سه روزه کارآفرینی نوگام صنایع خلاق از هجدهم تا بیستم مهرماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری و همچنین پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان، در شهر زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش آردی نیوز به  نقل از ایسنا، این رویداد در شش حوزه صنایع خلاق از جمله: بازی‌سازی، انیمیشن (پویانمایی)، صنایع‌دستی، طراحی، تولید محتوای دیجیتال، گردشگری برگزار خواهد شد.   در این رویداد کارگاه مسابقه طراحی پاویون شهری نیمروز، ساخت پاویون‌های شهری توسط تیم‌ها و اعلام نتایج مسابقه طراحی پاویون در موضوع طراحی شهری برگزار می‌شود. همچنین رویداد سه روز کارآفرینی نوگام صنایع خلاق از ۱۸ تا ۲۰ مهرماه برگزار خواهد شد.

در پی این جشنواره در روز ۱۸ مهرماه شتاب‌دهنده‌های «آهوگ» و «کنش» در حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی افتتاح می‌شوند. همچنین موزه فرش و دپارتمان طراحی فرش استان، استودیو انیمیشن و تولید محتوا، استودیو بازی سازی، استودیو موسیقی و موزه موسیقی فولکور استان، استودیو دوبله و استودیو طراحی نیز در زاهدان افتتاح می‌شوند.

۲۰ مهرماه نیز از نرم‌افزار طراحی سوزن‌دوزی و خامه‌دوزی آهوگ، نرم‌افزار سوچن و نیز نرم‌افزار نمایشگاهی صنایع‌دستی آهوگ رونمایی خواهد شد.

نخستین جشنواره صنایع خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، ۱۸ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در زاهدان برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط