نوآوری های ولوو برای خودروداران و دوچرخه سواران

کمپانی ولوو که همواره به خاطر ایمنی بالای محصولات خود شهرت داشته، اخیرا با همکاری شرکت POC چند تست ویژه طراحی کرده تا عملکرد کلاه های ایمنی (هلمت) دوچرخه سواران در برخوردهای احتمالی با خودروها را ارزیابی کند.

این تست ها بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بزرگ تر هستند که در آن انواع صدمات تهدید کننده دوچرخه سواران ارزیابی می شوند. در تست مقاومت کلاه ایمنی، نمونه های ساخته شده توسط شرکت POC با سرعت ها و زوایایی متفاوت با کاپوت یک خودروی ساکن برخورد می کنند.

به گفته ولوو تست ها به نوعی طراحی شده اند که با قوانین مربوط به ایمنی عابرین پیاده سازگاری داشته باشند. طبق این قوانین خودروها باید به گونه ای طراحی شوند که حین برخورد با عابرین کمترین صدمه را به آنها وارد کنند. ولوو معتقد است این شیوه اجازه می دهد نقش استفاده یا عدم استفاده از کلاه ایمنی را دقیق تر بررسی کرد.

253949-volvo-cars-and-poc-develop-world-first-car-bike-helmet-crash-test-1559578210

خودروساز سوئدی امیدوار است روش های تست کلاه ایمنی دوچرخه سواران را بهبود ببخشد، چرا که باور دارد این تست ها هنوز در مراحل ابتدایی بسر برده و تصادف دوچرخه سواران و خودرو را به خوبی شبیه سازی نمی کنند.

همکاری با ولوو و انجام تست های فوق به شرکت POC این امکان را می دهد ایمنی کلاه های خود را ارتقا دهد. ولوو نیز اعلام کرده نتایج حاصل از تست ها را در طراحی محصولات خود لحاظ خواهد کرد.

این اولین باری نیست که ولوو و POC با هم همکاری می کنند؛ پیش تر این دو شرکت در راستای رنگ آمیزی بهتر دوچرخه ها برای دید بهتر در شب و ایجاد ارتباطات بی سیم با خودروها یک برنامه پایلوت ترتیب داده بودند. هدف از برقراری چنین ارتباطی کاهش احتمال تصادف دوچرخه سواران با خودروها بود.

Volvo-POC-Helmet-Crash-Test-700x380

ولوو به طور جد بحث ایمنی را پیگیری می کند. احتمالا در جریان هستید که این شرکت از سال آینده حداکثر سرعت محصولات خود را در رقم 112 مایل (معادل 180 کیلومتر) در ساعت محدود خواهد کرد.

از سال 2021 نیز ولوو قابلیت جدیدی به نام “کلید مراقبت” (Care Key) به تولیدات خود اضافه خواهد کرد. این قابلیت به مالکین اجازه می دهد در صورت امانت دادن خودروی خود به فردی دیگر سرعت آن را در رقمی دلخواه محدود کنند. نصب دوربین های کنترل کننده وضعیت تمرکز و سلامتی راننده دیگر قابلیتی است که ولوو برای اواخر سال 2021 برنامه ریزی کرده است.

خبر دیگر در رابطه با ولوو اینکه این شرکت در همکاری با دیگر خودروسازان مطرح، سرویس دهندگان و اعضای اتحادیه اروپا، پروژه ای آزمایشی برای به اشتراک گذاری داده بین اتومبیل ها را آغاز کرده است. هدف از این پروژه مبتنی بر پلتفرم فضای ابری که European Data Task Force نام دارد، ارتقای امنیت جاده ها عنوان شده است.
f51e00d1-volvo-european-safety-data-sharing-project-3

هلند، اسپانیا، فنلاند، آلمان، سرویس های HERE Europe و TomTom Traffic، شرکت های ب ام و، فورد، مرسدس بنز و ولوو اجرا کنندگان اصلی پروژه European Data Task Force به شمار می روند.

کمپانی ولوو وظیفه دارد با تکیه بر تکنولوژی های پیشگامی مثل اخطار چراغ خطر (Hazard Light Alert) و اخطار لغزندگی جاده (Slippery Road Alert) داده های لحظه ای را برای رانندگان یا خدمات دهندگان ترافیک تهیه کند.

fa8f4161-volvo-european-safety-data-sharing-project-1

جهت اطلاع شما مخاطبین گرامی باید اضافه کنیم سیستم های اخطار فوق در سال 2016 معرفی شده و اکنون روی تمامی مدل های صفر کیلومتر ولوو نصب می شوند. به لطف این سیستم ها خودروهای ولوو بطور پیوسته بهم متصل بوده و از طریق شبکه ای ابری شرایطی مثل لغزنده بودن جاده یا دیگر خطرات بالقوه را با هم به اشتراک می گذارند.

00cad22d-volvo-european-safety-data-sharing-project-4

مدیر بخش ایمنی ولوو در این باره گفته:

هر چه تعداد خودروهایی که به صورت به لحظه داده های ایمنی را با هم به اشتراک می گذارند بیشتر باشد، جاده هایمان نیز امن تر خواهند شد. به این خاطر است که پروژه European Data Task Force یک ابتکار مهم محسوب می شود. ما امیدواریم شرکای بیشتری را که مثل ما به ایمنی اهمیت می دهند، جذب کنیم.

منبع : دیجایتو

مطالب مرتبط