هوش مصنوعی / افزایش حجم اقتصاد دیجیتال به ۲۳ تریلیون دلار

هوش مصنوعی می تواند اقتصاد دیجیتال جهانی را تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲۳ تریلیون دلار افزایش دهد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از عرب نیوز، تازه ترین بررسی های انجام گرفته در ایالات متحده بر روی بکارگیری هوش مصنوعی در اقتصاد دیجیتال نشان می دهد که این صنعت تا سال ۲۰۲۵ میلادی می تواند با رسیدن به رقم ۲۳ تریلیون دلار در حدود ۲ برابر به ارزش اقتصاد دیجیتال جهانی بیافزاید.
همچنین اقتصاد دیجیتال جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی به رقم ۱۲.۹ تریلیون دلار رسید که حاکی از سرانه ۱۷.۱ درصدی در تولید ناخالص داخلی جهان دارد. این تحقیق تحت عنوان «شاخص ارتباط جهانی ۲۰۱۸ » انجام گرفته که در پنجمین سال خود قرار دارد. البته فقدان استعداد جهانی در حوزه هوش مصنوعی تهدیدی برای رشد در این بخش تلقی می شود.

تحقیقات نشان می دهد که صنایع در حال بکارگیری و استقبال از هوش مصنوعی در فناوری های کلیدی توانمندساز از قبیل پهنای باند، مراکز داده ها،   فضای ابری، داده های بزرگ و اینترنت اشیاء در قبال تبدیل ارتباط به ارتباط هوشمند و بکارگیری نوآوری برای ایجاد موج جدید رشد اقتصادی هستند.

امروزه، اقتصاد دیجیتال توسط اینترنت با محوریت مشتری هدایت می شود؛ ضمن اینکه صنایع بطرز فزآینده ای در حال بکارگیری ارتباط هوشمند بمنظور ساخت مدل های جدید تجاری، محصولات، فرآیندها و خدمات هستند که می تواند چرخه جدیدی از رشد اقتصادی را به همراه بیاورد.

بر پایه این گزارش، بکارگیری کارآمد هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ و کشورها نیازمند سه عنصر مهم یعنی قدرت محاسبه، داده های علامت گذاری شده و الگوریتم ها است.

مطالب مرتبط