پتنت جدید اپل برای یک سیستم صوتی 3بعدی

شرکت “اپل” در پتنت جدید خود نشان داده که ممکن است این شرکت فناوری “واقعیت افزوده” خود را در رایانه‌های “مک‌بوک”(MacBook) هم بکار گیرد.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از دیلی‌میل، در یک پتنت جدید که توسط سایت “Patently Apple” که تقاضاهای حق اختراع اپل را دنبال می‌کند آمده که این شرکت طرح کلی یک سیستم صوتی را تشریح کرده که ممکن است به اضافه کردن واقعیت افزوده در مک‌بوک کمک کند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده در  پایگاه “۹to۵Mac”، این فناوری “سیستم صوتی مجازی” نام گرفته و احتمالا بیشتر از یک سیستم صوتی به روزرسانی شده باشد که می‌تواند مزایای استفاده از واقعیت افزوده را ثابت کند.

یک سیستم صوتی مجازی، سیستمی است که در کاربر این خیال را القا می‌کند که به جای انتشار صدا از یک بلندگو، صدا از هر جای دیگری در فضای داخلی و بیرونی منتشر می‌شود.

پردازش سیگنال‌های صوتی برای سیستم‌های صوتی مجازی می‌تواند کیفیت تجربه تماشای یک فیلم، برنامه ورزشی، بازی‌های ویدئویی را بهبود ببخشد و در کاربر احساس “بودن در آنجا” را ایجاد کند.

در  پایگاه “۹to۵Mac ” آمده که این سیستم از یک نوع سیستم حذف صداهای مزاحم استفاده می‌کند.

همچنین کاربر اینگونه تصور می‌کند که صدای فیلم از قسمت‌های مختلف خانه به گوش می‌رسد.

همچنین این سیستم جدید از ترفندهایی مشابه با آنچه که در”هوم‌پاد”(Homepod)، بلندگوهای هوشمند اپل وجود دارد استفاده می‌کند.

به عبارتی این سیستم می‌تواند از میکروفن‌هایی استفاده کند تا صدا پردازش شود و سپس صدای تولیدی را بر اساس “صوت‌شناسی” اتاق تنظیم کند.

از نظر تئوری، این ویژگی می‌تواند به سیستم صوتی تازه ثبت شده این امکان را فراهم کند که وضعیت صدا را به نحوی تنظیم کند که صداهای مزاحم اطراف حذف شود.

از آنجا که مک‌بوک دارای دوربین عقب نیست تا تجربه واقعیت افزوده را برای کاربر فراهم کند، ممکن است این سیستم جدید با یک آیفون ترکیب شود.

در حال حاضر اپل در حال کار روی عینک‌های واقعیت افزوده خود است که احتمالا امسال عرضه می‌شوند. /ایسنا

مطالب مرتبط