پنهان‌کاری ناسا درباره حیات فرازمینی در مریخ

گروهی از پژوهشگران اعلام کرده‌اند، مقام‌های سازمان ناسا، اطلاعات و شواهدی محرمانه را از وجود حیات فرازمینی و بافت نرم متعلق به آن‌ها در سیاره مریخ را پنهان کرده‌اند و در رسانه‌های جهانی منتشر نمی‌کنند.
کارشناسان اعتقاد دارند یکی از دلایلی که ناسا تلاش گسترده برای سفر به سیاره مریخ و اعزام فضانورد به آنجا را در سال‌های دهه ۲۰۳۰ دارد، بررسی شواهدی است که از مردم و رسانه‌های جهانی مخفی می‌کنند.


یکی از محققان دانشگاه باکینگهام اعتقاد دارد، مریخ نورد کنجکاوی که اکنون برروی سیاره مریخ در حال ماموریت است به شواهدی از بقایای فسیل ساکنان پیشین سیاره مریخ دست یافته است و این نشان دهنده وجود حیات بر سطح سیاره است.

محققان ناسا در پاسخ به این سئوال‌ها اعلام کرده‌اند اشکال با ظاهر عجیبی که در تصاویر دیده می‌شود کریستال‌های سنگی هستند و هنوز نشانه‌ای از حیات فرازمینی برسطح مریخ به دست نیامده است.


کارشناسان طرفدار فرضیه‌های حیات فرا زمینی اعتقاد دارند فسیل‌هایی شبیه به فسیل‌های دوران (Ordovician) کره زمین که متعلق به ۴۱ میلیون سال پیش هستند برروی سیاره مریخ وجود دارند.


فسیل باقیمانده اثر حرکت و فساد حیوان‌های مرده است که تحت شرایطی خاص سالم باقی می‌مانند و امروزه برروی زمین، شناسایی گونه‌های فراوانی از دایناسور‌ها و گیاهان دوران باستان با استفاده از فسیل‌های باقیمانده ممکن شده است.


پژوهشگران ناسا برخی داده‌ها، تصاویر و اطلاعات را برروی سایت خود برای علاقه‌مندان امکان پذیر می‌کنند و شناسایی فسیل بافت نرم ساکنان قبلی سیاره مریخ از همین راه به دست آمده است، هرچند که دانشمندان ناسا بلافاصله این تصاویر را از دسترس خارج کرده و اعلام کرده‌اند تنها سنگ و لایه‌های زمین شناختی سیاره مریخ در تصاویر دیده می‌شود.

عده زیادی از دانشمندان اعتقاد دارند ناسا و حتی آژانس فضایی اتحادیه اروپا مشهور به ESA یافته‌هایی درباره حیات فرازمینی در اختیار دارند کههنوز آن‌ها را  رسانه‌ای نکرده‌اند.

/باشگاه خبرنگاران جوان/Dailyamil

مطالب مرتبط