پژوهشگران آمریکایی: داروی ضد ویروس کووید۱۹ نتایج امیدوارکننده‌ای از خود نشان داده ‌است

شرکت مِرک، غول داروسازی، و یک آزمایشگاه آمریکایی روز شنبه ۱۶ اسفند اعلام کردند که در طراحی داروی ضد ویروس کووید۱۹ پیشرفت‌های امیدبخشی کسب کرده‌اند. داروی ضد ویروس آنها در آزمایش‌های فعلی تاثیرات مثبتی را در «کاهش بار ویروسی» نشان داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحقیق و توسعه، وندی پینتر، مدیر ارشد دارویی در شرکت بیوتکنولوژی «ریجبَک بایوثراپیوتیکس» در بیانیه‌ای گفت: «با دانستن این که برای سارس-کووی۲ [ویروس عامل بیماری کووید۱۹] نیاز برآورده نشده‌ای در زمینه یک داروی ضد ویروس وجود دارد، این نتایج اولیه برای ما دلگرم کننده است.»

شرکت مرک فعالیت خود در تولید دو واکسن بالقوه کووید۱۹ را در پایان ماه ژانویه متوقف کرد. ولی همچنان به پژوهش‌های خود روی دو دارو برای این بیماری، از جمله «مولنوپیراویر» که با شرکت آمریکایی «ریجبَک بایوثراپیوتیکس» تهیه شده است، ادامه می‌دهد.

این شرکت روز شنبه در جلسه‌ای با متخصصان بیماری‌های عفونی گفت، این دارو پس از پنج روز مصرف، بار ویروسی را به میزان قابل توجهی در بیماران کاهش می‌دهد.

بخش اول آزمایش‌های بالینی فاز ۲ روی ۲۰۲ بیمار خارج از بیمارستان که به کووید۱۹ با علایم مبتلا بودند، انجام شد. آزمایشگاه بیوتکنولوژی آمریکایی گفت، از نظر ایمنی هیچ مورد نگران‌کننده‌ای به وجود نیامد و «از چهار حادثه جدی که گزارش داده شد، هیچ کدام ربطی به داروی مورد مطالعه نداشتند.»

مطالب مرتبط