چاپگرهای سه‌بعدی به توانایی راه رفتن، شنا و پرواز کردن مجهز می شوند

یک شرکت انگلیسی قصد دارد چاپگرهای سه‌بعدی را به توانایی راه رفتن، شنا و پرواز کردن مجهز کند.

به گزارش فیوچریسم، شرکت انگلیسی “بریک د گرید” (Break the Grid) در نظر دارد برنامه‌ای را برای کمک به محیط زیست و ترمیم آسیب‌های وارد شده به آن آغاز کند. این شرکت قصد دارد چاپگرهای سه‌بعدی را به توانایی مسیریابی خودکار مجهز کند.

گروه‌هایی که در این شرکت با یکدیگر همکاری می‌کنند، سعی دارند تا چاپگرهای سه‌بعدی را به ربات‌هایی تبدیل کنند که توانایی خزیدن، شنا کردن و حتی پرواز کردن دارند. آنها سه نوع ربات طراحی کرده‌اند که هرکدام با یک هدف خاص ارائه می‌شوند.

چاپگر سه‌بعدی خزنده می‌تواند به سرعت در سراسر جاده‌ها حرکت کند و شکاف‌های جاده را بپوشاند.چاپگر شناگر، چسب را با ماسه کف اقیانوس ترکیب می‌کند تا برای محافظت از ساحل، صخره‌های مصنوعی بسازد.چاپگر پرنده نیز می‌تواند برای گذاشتن عایق‌های حرارتی به کار رود.

اگرچه این چاپگرهای رباتیک هنوز فقط در حد طراحی هستند، اما “کاسپر جنسن” (Kasper Jensen)، بنیان‌گذار شرکت طراح این پروژه باور دارد که چاپگرهای رباتیک، حتی قابلیت بیرون رفتن از این سیاره را نیز خواهند داشت.

وی در این باره گفت: ورود چاپگرهای سه‌بعدی به چالش‌هایی از این دست، می‌تواند تحول چشمگیری در ساخت آنها ایجاد کند. ما می‌توانیم با مجهز کردن چاپگرهای سه‌بعدی به توانایی‌های خزیدن، شنا و پرواز کردن، امکان مقابله با تهدیدات مربوط به محیط زیست را با کمترین هزینه فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط